3822
Sök

Bränsleförbrukning plymouth duster 340?

109 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
Nån som vet hur mkt en fräsch plymouth duster med 340 kan dra? om vi säger lite trimmad 350-400hk och nån standard utväxling, alltså varken hög lr låg? Är sugen på en till nästa sommar!
Nån som äger en duster som kanske kan säga?

2 021 Inlägg
9 augusti 2009
köper man en trimmad jänkare bryr man sej väll förfan inte vad den har för bränsleförbrukning tongue

109 Inlägg
10 augusti 2009
Trådstartare
Kan vara intressant å veta om man kan köra en kväll på cruising utan att bli helt ruinerad tongue kan ju dra allt mellan 2-4 liter milen, är nyfiken om nån som har eller haft en som kan säga hur mkt deras låg på?
Nej jag köper inte en jänkare för att åka billigt iaf tongue

Smålänning
7 887 Inlägg
10 augusti 2009
Äsch... Jänkare gillar cruising, så dem brukar vara extra snåla då wink

Skulle tippa på 2 - 2,5 liter milen max smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

109 Inlägg
10 augusti 2009
Trådstartare
twin_cam skrev:
Äsch... Jänkare gillar cruising, så dem brukar vara extra snåla då wink

Skulle tippa på 2 - 2,5 liter milen max smile

Okey var nåt sånt jag tippade på! lät okej! blir antingen en duster 340 eller camaro/chevelle/nova 350 så borde ju ligga på ungefär samma iaf!

Gått för långt? tongue

187 Inlägg
10 augusti 2009
vem fan bry sej om bränsle förbrukning när de inte handlar om mer hp  med min buick me 455a gjorde jag åt 
45-50 liter på en kväll när ja bara körde på stanbränsle är inget man ska bry sej om om man kör v8 man har oftast med sej folk i bilen så de bli inte så dyrt i slutändan

det är inte farten som dödar det är de plötsliga stoppet

109 Inlägg
10 augusti 2009
Trådstartare
Nej men detta blir brukis hela sommar halvåret alltså blir det ganska mkt körning. Är bara lite nyfiken därför jag vill veta tongue Jo så sant, bensinen är ju så grymt billig nu och blir ju bara billigare och billigare wink nämen jag fattar väl att en muskelbil behöver ganska mkt sås men man behöver inte överdriva heller tongue

Smålänning
7 887 Inlägg
10 augusti 2009
Sen behöver man ju itne ha världens vassaste kam i den heller wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
10 augusti 2009
Sebbe_ skrev:
Nej men detta blir brukis hela sommar halvåret alltså blir det ganska mkt körning. Är bara lite nyfiken därför jag vill veta tongue Jo så sant, bensinen är ju så grymt billig nu och blir ju bara billigare och billigare wink nämen jag fattar väl att en muskelbil behöver ganska mkt sås men man behöver inte överdriva heller tongue

Räkna med allt mellan 1,5 och 2,5l/milen normal körning under detta kommer du inte. Busar du och har kul räcker det kanske med en tank på en kväll.
Senast redigerat av hotrodder (10 augusti 2009)

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Fd Bannad
657 Inlägg
10 augusti 2009
när Tidningen HOT ROD körde en årsmodell -71as 340 så hade dom ett genomsnitt på 14.8 mpg ( 1.5 liter milen)

Märkesbög

187 Inlägg
10 augusti 2009
jag tankade 60 liter i veckan när ja hade min impala som bruks bil de ä sånt man får räkna med om de inte är massa gasningar och sånt men de bli de la nästan alltid ändådet är bara att bita ihop 2 får du räkna med

det är inte farten som dödar det är de plötsliga stoppet

109 Inlägg
10 augusti 2009
Trådstartare
Okey, tycker dock 2l/milen låter acceptabelt tongue vad det nu än blir för muskelbil av dom jag nämnt så blir det antingen med 340 eller 350 motor så dom borde väl ligga ungefär på samma, fast chevorna är väl snäppet tyngre än dustern

693 Inlägg
10 augusti 2009
Men köp en Moparbil med 340" V8 med lagom väss, grymt pigga bilar. Går inte jämföra med Chevas 350"
Jag hade  en Dart -66 med 340", manuell låda och 3.55 i bakaxeln

109 Inlägg
10 augusti 2009
Trådstartare
Jo det verkar vara riktiga prestandamaskiner dom där 340" alltså tongue dock hur mkt skiljer priser på delar och sånt mellan mopar 340 å cheva 350? vet att mopar är dyrare men hur mkt skiljer det?

693 Inlägg
10 augusti 2009
Chevadelar kan du ju handla på konsum men kika på nätet o jämför?

Avstängd
1 714 Inlägg
11 augusti 2009
brukar väl sitta rätt hög utväxling i dem original ändå? 340 är ju prestandapaket,
jag tror säkert det kan sitta 3.55 i dem och det är rätt högt. 3.23 är mer optimalt för soppaförbrukning,
men såna bilar kör man ju för att ha kul och inte spara pengar..

Sök