320hk blir nog svårt att uppnå med den setupen om du siktar på riktiga hk.
me tanke på att bilen rullat 23,000 mil så ska du börja med o gå igenom motorn innan du ens funderar på större turbo. 1,2 bar i 15g är inte 1,2 med 19t helt annan luftmassa som matas in.
alltså ska du ut me motorn o plocka ner i molekyler, smidda stakar ska in, nya kolvringar, alla lager och packningar ska bytas sen ska du sätta ihop o se över toppen o fixa den, porta insug o grenrör därefter kan du börja tänka på större spridare, större lmm, större intercooler, soppapump osv,
att "bara" slänga på 19t agg o större spridare kommer inte ge mycket effekt då du viker ihop stakarna mycket snabbare än med org agg.
jbr dumpen behöver du inte ens tänka på då den inbyggda som finns i 19t är anpassad för den turbon, dvs när du bottnar den så bottnar du dumpen o innan dess finns ingen mening med nån annan.
vill inte låta negativ på nått sätt men 300hk är mycket i en bil från 96 som rullat över 20 000mil.
det är lite som när man kollar på tex bsr´s hemsida. där tror man alltså att en steg 3 chippat 850 turbo ska ge 315hk?
väldigt kul me tanke på att alla grejorna som sitter orginal har bottnat innan dess. o dessutom är alltså inte bilen ny..
hade det varit så att man gjorde samma grej med din bil år 96 när motorn gått 200mil så hade man eventuellt kommit närmare deras drömsiffror.
självklart är inte jag GUD o de påstår ja inte heller. det är helt upp till dig att slänga på prylarna du nämner i ditt första inlägg. som de skrivits ovan så bör du mappa bilen me tanke på turbo o spridare, även en 3" lmm skulle göra sig bra, R-koppling ligger väl på gränsen för den effekten, finns väl en del som kör med R-lammel och förstärkt tryckplatta som håller för runt dom effekterna..
lycka till o glöm inte projekt tråd i vinter