Tja.
Sony och Nikon har i stortsett samm menyer, snarlik gränssnitt och det är nästan så att man funderar på vem som tillverkar åt vem.
Canon skiljer sig mot de övre. Jag är inte riktigt i hamn med Canons Skrollhjul.
Sony och Nikon har mycket enkla menyer vilket gör det smutt vid inställningar och sedan sitter många av dom knappar som man behöver utanpå kameran. Hos Canon så behöver man oftast gå in i menyn för att ställa om.
Sony har fördelen med att ha Antiskak. Dammskyddet går att diskutera men du ska inte ut i Sahara?
Visst till Canon och Nikon så finns det en uppsjö med beg objektiv. Det finns beg till Sony/minolta om inte lika mycket så går det att få tag på riktigt bra begagnat som fungerar sjukt bra.
Jag skulle nog gå upp ett steg till i modell, kanske då till Sony A300-A350, Nikon D60 eller Canon 450.
Passa även på att köpa till ett vertikalgrepp vilket gör kameran mycket stabilare och sedan får du plats med 2st batterier. Nä du prövar kameror så pröva med Vertikalgrepp!
Som det skrivs tidigare... Kolla så att greppet känns bra. Där tycker jag Sony är överlägsen.
Om du bara köper huset så köp ett Sigma 17-70mm eller ett 17-35mm så får du mycket trevligare återgivning av färger och skärpa.
Stirra dig inte blind på megapixlar.
Gå sedan en nybörjarkurs i fotorafering och lär dig kameran och hur den fungerar i olika lägen.
Bara några ord ifrån mig.
Mvh
Maxg
Senast redigerat av MaxDelux (14 augusti 2009)
Välkommna till min sida...
Kommentera gärna bilder som du tycker om och ge befogad kritik.
MvH
MaxG