3558
Sök

Pil på 740 instrumentpanel

809 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
tjennare. jag har en pil  som pekar upp på instrumentpanelen i min 740 GL/t packet det är en -90 med manuell  låda och överväxel. skulle vilja fp reda på vad den har för funktion. smile

Fetast i stan !!
991 Inlägg
18 augusti 2009
Är inte den pilen till om överväxeln är i elr inte ??

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

406 Inlägg
18 augusti 2009
Klorin_Elvis skrev:

Då lyser det ju en femma?

Pilen är till för bilar med automatlåda. Den brukar indikera på att du har lågväxel i, eller att det är nåt fel med automaten.

Men om din är manuell så låter det väldigt konstigt.
Ombyggd nån gång?

809 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
Karlie skrev:
Klorin_Elvis skrev:

Då lyser det ju en femma?

Pilen är till för bilar med automatlåda. Den brukar indikera på att du har lågväxel i, eller att det är nåt fel med automaten.

Men om din är manuell så låter det väldigt konstigt.
Ombyggd nån gång?

nej itne vad jag vet har kollat på instrumentpanelen på min gamla -86.a och den har ochså den symbolen. den lyser inte och så undrar bara vad den har för funktion smile

Fetast i stan !!
991 Inlägg
18 augusti 2009
Har du instruktions bok till bilen så brukar det vara bilder på alla lampor i instrumenten och sen stå vad det är till .

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
18 augusti 2009
låter som den där automat pilen som nämnts tidigare kvittar vad alla Volvos har för grejjer alla instrument paneler har alla lampor / symboler bara att de inte är kopplade nånstans ..då de inte fyller nån funktion

34 Inlägg
18 augusti 2009
börjar den lysa vid ett visst varvtal eller när börjar den lysa? för i såfall är det nog en sk shiftlight, för jag vet att vissa 240 har den och den är till för att växla rätt sk eco driving

699 Inlägg
18 augusti 2009
Den är till för överväxel på automater.. Dvs, när du lägger ur överväxeln så lyser den.. Är till för folk som drar husvagn och liknande.. Hade det på min 745 Glt 16v automat -90....
//Jonas

Bilgalen elektriker :)

809 Inlägg
19 augusti 2009
Trådstartare
okaj tack för alla svaren smile

Sök