Koenigsegg köper SAAB, kan det bli något av Saab nu?

Athlonx91
11 augusti 2009 · 68 Inlägg

tror det kommer gå åt helvete med hela skiten ja , gör samma tabbe som GM gjorde när de köpte saab , tog bara ett år för GM att ångra sig, Lägg ner hela skiten , enda tuffa sabben e den gammla 2 taktaren.

Chevrolet Camaro "The Black Anger" (1968)
Saab 9-5 "Aero" (2001)
lindell90
11 augusti 2009 · 876 Inlägg

Athlonx91 skrev:
tror det kommer gå åt helvete med hela skiten ja , gör samma tabbe som GM gjorde när de köpte saab , tog bara ett år för GM att ångra sig, Lägg ner hela skiten , enda tuffa sabben e den gammla 2 taktaren.

tog ett år för dem att ångra sig men 19 år innan dem ville bli av med dem? roll

Athlonx91
11 augusti 2009 · 68 Inlägg

för ingen ville ha dem, glömmer aldrig bort det nyheten , GM skänker bort saab, men ingen ville ha dem ,
Men det finns inte bara negativt med dem , man sitter jädrigt skönt i dem

Chevrolet Camaro "The Black Anger" (1968)
Saab 9-5 "Aero" (2001)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
11 augusti 2009 · 1 948 Inlägg

Folk sitter o drömmer om RWD och koenigsegg motorer... kommer aldrig hända... RWD är en gammal(om än rolig) teknik som de flest tillverkare gått ifrån... 4wd är framtiden, och FWD är en budgetlösning som, är kostnadseffetiv.

Vi får väl se hur det går framöver, men skulle inte bli förvånad om det går åt helvete med alltihop.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Athlonx91
11 augusti 2009 · 68 Inlägg

Ska bli riktigt spännande att se framtiden iaf. kan ju hoppas att dem tar bort de solblekta bakljusen från nya saabarna.

Saab 9-5 "Aero" (2001)
Chevrolet Camaro "The Black Anger" (1968)
Journeyman2
11 augusti 2009 · 373 Inlägg

Nya 9/5:an ser helt ok ut..men stor tung och den blir säkert dyr .Ja hur går det ihop i dessa kristider=)

Men om allt går vägen och det blir en affär(koenigseeg+?)så kommer helt klart 9/5 försäljningen gå upp;)

Dom trogna Saab ägarna kommer säkert köpa en ny Saab smile

''Hugin-Hachiko''
NiV3Rt
11 augusti 2009 · 371 Inlägg

Journeyman2 skrev:
Nya 9/5:an ser helt ok ut..men stor tung och den blir säkert dyr .Ja hur går det ihop i dessa kristider=)

De som har pengar har alltid pengar, oavsett konjunktur. Sedan om Saab lyckas tilltala denna grupp är dock en annan sak.

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85
Hedning Fd Bannad
12 augusti 2009 · 657 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
Folk sitter o drömmer om RWD och koenigsegg motorer... kommer aldrig hända... RWD är en gammal(om än rolig) teknik som de flest tillverkare gått ifrån... 4wd är framtiden, och FWD är en budgetlösning som, är kostnadseffetiv.

Vi får väl se hur det går framöver, men skulle inte bli förvånad om det går åt helvete med alltihop.

Fyrhjulsdrift kan man väll ändå inte kalla framtid? mer slitage på drivknutar och vettefan allt och högre bränsleförbrukning, tror tyvär framhjulsdrift är framtiden och bak samt fyrhjulsdrift fortsätter vara minoritetsgrupper.

Märkesbög
Journeyman2
12 augusti 2009 · 373 Inlägg

NiV3Rt skrev:

Journeyman2 skrev:
Nya 9/5:an ser helt ok ut..men stor tung och den blir säkert dyr .Ja hur går det ihop i dessa kristider=)

De som har pengar har alltid pengar, oavsett konjunktur. Sedan om Saab lyckas tilltala denna grupp är dock en annan sak.

Många egna företag/och leasing företag som hyr/leasar ex kommer nog hyra ut dessa nya bilar rätt fort (tror jag)Nu gillar jag ju SAAB ..ler..men jag ser inge bränsle snål bil i denna nya fina stora 9/5:a hmm..
Ska bli intressant och se vad dom har för motorer ..

Men ja vi får se om bilen tilltalar folket senare i vinter(höst)...

/L

''Hugin-Hachiko''
lindell90
17 augusti 2009 · 876 Inlägg

Affären verkar vara klar nu. Bara hoppas att det verkligen stämmer smile

http://www.teknikensvarld.se/nyheter/09 … /index.xml

Bjork OEM <3
17 augusti 2009 · 6 957 Inlägg

lindell90 skrev:
Affären verkar vara klar nu. Bara hoppas att det verkligen stämmer smile

http://www.teknikensvarld.se/nyheter/09 … /index.xml

Sa ju på SVT förut att dom kommer gå ut officiellt imorgon om att köpet är klart.

OEM <3
lindell90
17 augusti 2009 · 876 Inlägg

Bjork skrev:

lindell90 skrev:
Affären verkar vara klar nu. Bara hoppas att det verkligen stämmer smile

http://www.teknikensvarld.se/nyheter/09 … /index.xml

Sa ju på SVT förut att dom kommer gå ut officiellt imorgon om att köpet är klart.

fint, tror det här kan bli bra för Saab smile

kolvas
19 augusti 2009 · 4 001 Inlägg

det kvartstår en hel del saker och saknas en hel del pengar innan affären är klar, jag tror inte att Koenigsegg Group klarar av att skaffa fram de summorna.

Vart tog alla andra intressenter vägen? var de inte 27 st som var intresserade av att köpa Saab?
Någon av dom borde kunna gå in med en del pengar.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Ksj
19 augusti 2009 · 1 217 Inlägg

Hoppas utvärderingarna av nya elmotorn är klar snart..


oj då, det kanske jag inte fick skriva wink

Saab 900 "2.1an" (1992)
Hockeyfrillan
19 augusti 2009 · 277 Inlägg

Hur blir det med den där kamaxelfria motorn de höll på med?

Why drive M-Power when you can drive Ecopower!
Daniel264GLE
19 augusti 2009 · 22 Inlägg

Pressen verkar dock negativ. Och den svenska regeringen.

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/ar … 376961.svd

Men jag hoppas i alla fall fortfarande på ett svenskt Saab som skall klara framtiden!

kolvas
19 augusti 2009 · 4 001 Inlägg

Hockeyfrillan skrev:
Hur blir det med den där kamaxelfria motorn de höll på med?

Det är inte Saab som utvecklar den, men företaget som gör det samarbetar med Saab men det ligger ett bra tag till i framtiden innan den finns på marknaden

Ksj skrev:
Hoppas utvärderingarna av nya elmotorn är klar snart..


oj då, det kanske jag inte fick skriva wink

Problemet är väl att det krävs ytterligare miljarder för att få igång den produktionen...

Senast redigerat av kolvas (19 augusti 2009)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang