SIGGE_C70R skrev:
Congaman hur mycket HÄSTKRAFTER hadde paul majors Corvette C5 Z06 ?
sog ganska bra utt med en 8:a på strippen
undrar hur många hk finns under hans motorhuve ? för det sog riktig bra
får se hur blir med pengarna
Får skicka chevan när jag har de pengarna
för Corvetten i filmen vi skicka nyss var värkligen strålande inte dumt om en En Corvette Körde på svenska vägarna så där
Jag vågar inte svara på hur många hästar han har/hade i Z06'an. Med tanke på att han putsade tiden till 8,49 @ 156 Mph så gissar jag på ca 800-900 kusar. Men jag är verkligen ingen expert.
I slutet av förra året bjöd Paul ut sin C5 Z06 till försäljning. Pris för bilen inklusive trailer angavs till $ 70.000!! Dvs runt 500.000 kr. Får väl anses som ett bra pris. Det gick dock lite segt med försäljningen och jag vet inte riktigt vad som hände med bilen till slut. Idag kör han dock en C6 Z06 (samma bil som jag) med stor framgång. Han lär dock vara inblandad i ett projekt som skall bygga en 7 sekundersbil. Är inte uppdaterad på hur detta går.
Valet mellan Corvette och Supra är till sist en fråga om tycke och smak. Båda är bra och lättrimmade bilar. I bägge bilarna får man dock var beredd att efterge krav på inredningskvalitet och detaljarbeten. På motor o mekanik är det dock inga fel på någon av bilarna. Jag tycker dock att en maffig V8'a är det manligaste som finns. Det är dock många som inte delar denna uppfattning.
Corvette C 6 Z06, Audi R8 V8 - Sålda
Audi A6 BTdi, Audi R8 V10 Plus -Nuvarande