hehe, måste bara nämna detta. Hoppas inte det blir så för dig.
Men själv bokade jag ( Privat ) uppkörning den 27 10:55 juni i Karlskoga.
Va nästan rädd i början när ja skulle boka att få tid runt 15.00 - 16.00 då alla hade slutat jobbet.
Vi började med att ta kontrollen. Ja fick kolla däcken så dom nådde upp till kraven och det gjorde dom ju förstås. Sen blev det att ställa rätt inre backspegel, backspeglarna, stolen, ratten ... Sen även ta på sig bältet och ryckte i det så det kändes att det tog stopp. sen åkte vi iväg. han i princip 200 m. Så klagade hon på hur jag höll i ratten. Sen vid första röd ljuset klagade hon på att jag kunde ha kört fram minst 50 meter till. ( Fast ja som körde såg att det verkligen inte gick ). efter det gav vi oss ut på E18 cirka 400 meter. och då flöt det på hur fint som hälst. Inge gnäll eller sådant. men iaf, efter dom hära 400 meterna så svängde vi in på en grusväg. Där det va skymd sikt, vägen va inte ens 2 meter bred, kör sakta skyltar va uppsatta, dåligt underlag + att det smådugga ... Ja låg och varierade imellan 30 - 50 på grusvägen för jag ansåg att det gick verkligen inte att köra fortare. Samt att det va första gången jag körde där. och hade i baktanke, Vad händer om ja möter en lastbil som e 2 meter bred och 15 meter lång ? då välter väl den hära stackars golfen ... Men då måste de ha varit som kontrollanten tröttnade. För hon påstod att ja skulle gasa på eftersom det va 90 på grusvägen. o ja va så nära på o stanna bilen o säga att då vill ja se när du ligger i 90 här. sen bar det raka vägen tilbax till vägverket. och självklart så blev jag nekad.
Det roliga är att ja gick ner och pratade med min trafikskolelärare. o hon påstod att det va de dummaste hon hade hört iomed att hon hade gnällt på att ja körde 30 - 50 på 90km/h grusväg. iomed att det är upp till var och en hur fort man vill ligga. Det finns ju gränser förstås.
men iaf, 1 Juli fick jag nytid. ( då genom trafikskolan ) ....
EXAKT samma strecka som jag hade kört tidigare, och den hära gången fick ja enbart en enda påpekning.
höll på att köra på en cyklist i en korsning. släppte över gående o sen bara körde, men han sa att han gav mig det ansvaret till nästa gång att ja kollar över axeln.
Så om du bokar privat så finns det chans att kontrollanterna är mycket mer noggranna på din körning.
För när du bokar upp vid körskolan så får kontrollanten pappret som du haft sedan du började där och då koll på allting du har gjort. Hoppas att det va till någon hjälp. Lycka till
mvh Wallin.