3912
Sök

Ont med plymouth dusters på blocket?

109 Inlägg
29 augusti 2009
Trådstartare
Är dom så pass ovanliga? tongue Kommer nog köpa en efter vintern, men när man aldrig ser nån på blocket så är det lite småsvårt att se vilken prisklass dom ligger på ungefär.. Nån som vet ungefär vad man kan få betala för en hyffsat fräsch (behöver ej vara mint) duster? Helst med antingen 340 eller 360.
Kan man komma under 100000:- ?
Senast redigerat av Sebbe_ (29 augusti 2009)

1 396 Inlägg
29 augusti 2009
Dom är inte jättevanliga. Kolla på nitroz.se och usabil.nu.

Ska du ha en fin utan tjafs så kommer du nog precis under 100k

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

Eliminator
1 441 Inlägg
29 augusti 2009
Ganska ovanliga, är de inte ombygda till racebil så är de raggarkörda bortom all räddning + många vrak o skrotade.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

109 Inlägg
29 augusti 2009
Trådstartare
Okey därför min budget ligger på max 100000. Har oxå kollat camaro(gen2) och chevelle(71-73) men dom verkar snäppet dyrare... novorna verkar dock lite billigare än camaro och chevelle? Spanade förövrigt på dina filmsnuttar på novan din NiclasT igårkväll! Grymt fin=) går sött oxå!

109 Inlägg
29 augusti 2009
Trådstartare
Om man kollar på nettiauto.fi (typ finlands motsvarighet till blocket) så verkar det finns ett gäng dusters.. bara slumpen eller är dom vanligare där? tongue ska ju då inte vara jobbigt att svenskregga en bil från finland?

Diktator
968 Inlägg
29 augusti 2009
Sebbe_ skrev:
Om man kollar på nettiauto.fi (typ finlands motsvarighet till blocket) så verkar det finns ett gäng dusters.. bara slumpen eller är dom vanligare där? tongue ska ju då inte vara jobbigt att svenskregga en bil från finland?

finland är det land i europa som har flest amerikanska bilar per invånare.. så det är nog inte en slump, dom har bara dålig smak

75 Inlägg
30 augusti 2009
Min bror har en i ett garage...med en sjukt massa delar till. Maila mig om du vill ha hans nummer, han skall gifta sig så den kommer nog bara att stå...skulle jag gissa...smile

1 754 Inlägg
30 augusti 2009
Lånar tråden lite snabbt. Går det att få något dugbart (körklar, besiktigad och så vidare) amerikanskt för under 50k?
Senast redigerat av Holiace (30 augusti 2009)

Jag kan inget om allt.

2 182 Inlägg
30 augusti 2009
Holiace skrev:
Lånar tråden lite snabbt. Går det att få något dugbart (körklar, besiktigad och så vidare) amerikanskt för under 50k?

Ja det finns, men du får leta bland midsize segmentet, köpte min Cadillac för 22 000:- besiktad å körklar, jag hade en jävla tur å hitta den för det priset.

Annars så går det nog få en Fullsize Fleetwood för dem pengarna, ska du ha nått snabbare så finns det lite Camaro bilar av generation två att få tag i.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

109 Inlägg
30 augusti 2009
Trådstartare
ftaube skrev:
Min bror har en i ett garage...med en sjukt massa delar till. Maila mig om du vill ha hans nummer, han skall gifta sig så den kommer nog bara att stå...skulle jag gissa...smile

Jaså det verkade intressant! Skickade ett mail till dig! smile

109 Inlägg
30 augusti 2009
Trådstartare
Brandis skrev:
Sebbe_ skrev:

finland är det land i europa som har flest amerikanska bilar per invånare.. så det är nog inte en slump, dom har bara dålig smak

Jaså då har jag lärt mig nåt nytt idag! smile Mjo hade nog varit bättre om alla körde jettor istället =/ wink

Diktator
968 Inlägg
30 augusti 2009
Sebbe_ skrev:
Brandis skrev:
Sebbe_ skrev:

Jaså då har jag lärt mig nåt nytt idag! smile Mjo hade nog varit bättre om alla körde jettor istället =/ wink

har man dålig smak så har man

109 Inlägg
30 augusti 2009
Trådstartare
Brandis skrev:
Sebbe_ skrev:
Brandis skrev:

har man dålig smak så har man

Jojo men du behöver inte låta som att du talar för alla wink utan för dig själv!

Men hursomhelst, en duster är inte helt omöjlig att få under 100tusen med andra ord?

4 682 Inlägg
30 augusti 2009
dusters e nog inte ovanliga, finns 330 stycken reggade i sverige å säkert många till som e oreggade(källa : http://www.moparsweden.com/.)
en nog bara en tillfällighet att det inte finns några ute till salu just nu.
en duster i hyffsat brukskick med 360 brukar nog gå att få för 50k, men då e den ju inte i originalskick förstås.

109 Inlägg
30 augusti 2009
Trådstartare
Lär nog bli en sån! Tycker dom går att få grymt snyggt stuk på smile

Sök