2989
Sök

Xenon 35watt till Helljus?

2 600 Inlägg
31 augusti 2009
Raz3r skrev:
Hur mycket större är en vanligt ballast mot en slim?
Hittar inge info.

/Raz3r

jag har båda slim och  vanlig och det som skiljer dom åt är att den vanliga är större och tjockare.  men har du plats så kan du köpa  not slim modellen dom är ju billigare än slim modellen.  jag stör inte av det men är ju jag de:P kan fixa kankse ett kort på att senare när jag får tid smile

gör som jag kör gubba racer=)

86 Inlägg
31 augusti 2009
klimpan skrev:
turbointercooler skrev:
jag är ute efter xenon kit med en H4 lampa...jag vill att det ska vara xenon på BÅDE halvljuset som på helljuset. jag kollade på klimpans länk, men när man väljer glödlampa där så står det "singel, endast halljus"

vad menas med det egentligen?

ska finnas bi xenon på den sidan med smile fast dom är dyrare än vanliga xenon kitt. och det är en lampa med båda halv och hel i samma lampa.

det fanns bara bi-Xenon i 35w, är det stor skillnad på xenon i 35 watt jämfört med 50 watt?

2 600 Inlägg
1 september 2009
ja visst det är ju en skillnad på 50 och 35watt men så är 50 watt till för helljus eller extra ljus så finns en anledning för det bara är 35 watt på bi xenon finns kankse med mera watt men blir jäkligt starkt om man nu ska tänka på sina med trafikanter men 35 watt duger helt klart.  och tycker man ska tänka på dom man möter i trafiken därför tycker jag 35 watt duger och det är ändå bra ljus i det. men bero lite på reflektorn och dess skick. min pappas focus har jag koventerat om till 35 watt bi xenon och blev en jäkla skillnad.

86 Inlägg
1 september 2009
35watt och 8000k blir nog bra, det lär ju bli betydligt bättre än vad jag har nu som originallampor iaf. sen  får man nog kolla reflektorn på samma gång och byta den om det behövs

2 600 Inlägg
1 september 2009
gör du rätt i smile själv köra jag 6000k vilket är blått nog för mig  och du kommer märka stor skillnad på ljuset smile lycka till.

61 Inlägg
1 september 2009
6000k är snyggare än 4300k, men hur pass mycket sämre ljus är det egentligen? tänkte om det är värt att ta 6000k istället för 4300k?

86 Inlägg
1 september 2009
klimpan skrev:
gör du rätt i smile själv köra jag 6000k vilket är blått nog för mig  och du kommer märka stor skillnad på ljuset smile lycka till.

6000k eller 8000k blir det iaf, Tack:)

308 Inlägg
4 september 2009
Jag bytte nyss till xenon 35W i mitt helljus. Ger betydligt mer ljus än halogen. Trodde halvljuset var trasigt första gången jag bländade av för det försvann så mycket ljus. Har även en bild på original ballasten till halvljuset liggandes jämte super slim ballasten. Kolla mina projektbilder.

Sök