Bytte bromsbackar idag o högra sidan var lite tajt när vi var klara. o efter ca 1,5 mil så var den högra trumman lite varm.. måste de plockas isär igen eller är det bara köra in dom?
Det är inte bra om de överhettas, heller inte om dom ligger emot. Varma kan dom ha blivit av att du har bromsat. Kände du på båda sidor eller bara högra för att du visste att de låg emot där?
Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i." http://www.youtube.com/ZonephoX
Skulle nog lossat dom lite då, annars blir dom dessutom nerslitna före de på vänster sida. Och sen kan ju skivan överhettas och slå sig om de ligger emot för jävla mycket.
Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i." http://www.youtube.com/ZonephoX
Skulle nog lossat dom lite då, annars blir dom dessutom nerslitna före de på vänster sida. Och sen kan ju skivan överhettas och slå sig om de ligger emot för jävla mycket.
Det var ju trummor.
Men om trumman på ena sidan är varm men inte på andra så har du anliggande broms där. Du får nog ta isär det och kolla så returfjädrr och sånt funkar/glider bra.
Ang. trummor som slår sig: Om trumman blir väldigt varm och du parkerar med handbromsen i så kommer trumman slå sig och bli oval. Då får du pulserande och ojämn bromsverkan.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Skulle nog lossat dom lite då, annars blir dom dessutom nerslitna före de på vänster sida. Och sen kan ju skivan överhettas och slå sig om de ligger emot för jävla mycket.
Det var ju trummor.
Haha skyller på att klockan är mycket Sorry.
Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i." http://www.youtube.com/ZonephoX
vi har plocka isär den massa gånger o får de inte att bli bra. nu är det de bästa resultatet när den bara blivit lite varm..annars har den blivit svinhet även hjulet
Det är bara en en fjärdedel av trumman som blir varm efter 1,5mil resten är ljumen..
Däcket rullade ganska bra men de kändes som om bromsbackarna tog i lite när den var kall. Tanten prov kör bilen nu så kolla hur det rullar när de är varm om de blir de:)