2942
Sök

Köpråd Ford Mustang

265 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
#1
Hej jag har fått ett erbjudande om att köpa en ford mustang cab gt v8 -99
men jag undrarlite grejer:
Hur gör dom flesta med dessa bilar, kör dom bara på sommaren eller på vintern oxå, jag vet att man kan men undrar lite hur andra gör.
Ungefär hur mycket kan en sån vara värd, om den inte har några repor eller nåt sånt?
Hur är dom överlag, pigga, låter gött m.m?

//Peebo

Alla bilar rostar men Opel har Rekord...

1 754 Inlägg
3 september 2009
#2
Jag vet en som kör sin 05a båda på sommarn och vintern även om han antagligen kör den mest på sommaren.
De låter självklart bra, 4.6 V8.

Jag kan inget om allt.

806 Inlägg
3 september 2009
#3
youtube å sök, så ser hör du hur den går och låter:P men jag gillar dom. Mer kan jag inte haha


265 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
#4
lodiseN skrev:
youtube å sök, så ser hör du hur den går och låter:P men jag gillar dom. Mer kan jag inte haha

aha tack för tipset har jag inte tänkt på.
Gärna lite mer tips om sommar o vinterkörning, och lite pris

Alla bilar rostar men Opel har Rekord...

265 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
#5
Holiace skrev:
Jag vet en som kör sin 05a båda på sommarn och vintern även om han antagligen kör den mest på sommaren.
De låter självklart bra, 4.6 V8.

ok tack
Vill görna veta lite mer om sommar o vinterkörning och om priser

//peebo

Alla bilar rostar men Opel har Rekord...

265 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
#6
Ingen mer som har bågra tips???

Alla bilar rostar men Opel har Rekord...

91 Inlägg
4 september 2009
#7
Hej,

Har en mustang -01 kan ju säga att jag rekomenderar att man bara kör på sommarn, amerikaner är inte så jättebra på rostskydd då de inte har salt i usa. sedan är det ju inte värdens lättaste bil att köra med på vintern då det gärna blir returer på returer när man sladdar lite, så är du inte en väldigt van rwd åkare så rekomenderas det att du kör endast sommar. priser har jag inte koll på längre men sök på blocket så får du en ungefärlig bild. dom låter magiskt de sista 1k varven och hur gött som helst innan, släng på ett sportavgassystem om du blir besviken. jag har inte blivigt det hitils, och lär nog inte bli det heller.
tog mig tre dagar innan jag kom på att jag inte testat om sterion fungerade för jag hade bara suttit och lyssnat på motorljudet.

Mvh Patrik

265 Inlägg
4 september 2009
Trådstartare
#8
turboputte85 skrev:
Hej,

Har en mustang -01 kan ju säga att jag rekomenderar att man bara kör på sommarn, amerikaner är inte så jättebra på rostskydd då de inte har salt i usa. sedan är det ju inte värdens lättaste bil att köra med på vintern då det gärna blir returer på returer när man sladdar lite, så är du inte en väldigt van rwd åkare så rekomenderas det att du kör endast sommar. priser har jag inte koll på längre men sök på blocket så får du en ungefärlig bild. dom låter magiskt de sista 1k varven och hur gött som helst innan, släng på ett sportavgassystem om du blir besviken. jag har inte blivigt det hitils, och lär nog inte bli det heller.
tog mig tre dagar innan jag kom på att jag inte testat om sterion fungerade för jag hade bara suttit och lyssnat på motorljudet.

Mvh Patrik

Hehe ok om jag köper den blir det ju nog bara att köra på sommaren men jag tänkte mest i nödfall o liknande

Alla bilar rostar men Opel har Rekord...

160 Inlägg
4 september 2009
#9
kör den bara på sommaren.
vet iofs inte hur det är på 01:orna men på 05- så är där inget rostskydd över huvudtaget.

ska du köra i "nödfall"  på vintern borde du nog rostskydda först.

//mvh


265 Inlägg
4 september 2009
Trådstartare
#10
Fenne skrev:
kör den bara på sommaren.
vet iofs inte hur det är på 01:orna men på 05- så är där inget rostskydd över huvudtaget.

ska du köra i "nödfall"  på vintern borde du nog rostskydda först.

//mvh

Ok tack för tipset
Det är ju inte säkert att jag ska köpa den men dat kan ju vara bra att veta ändå

Alla bilar rostar men Opel har Rekord...

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
4 september 2009
#11
Hej!

Min far har haft flera bilar med 4.6L v8 motorn (dock inte i en SN95 mustang utan en Panther chassie Mercury) och dom motorerna går otroligt bra!
I USA vill ju alla taxi chafförer köra med 4.6L motorn för den bara går och går och går och ytterligare går.
Det ska vara en riktig slithäst till motor.
Angående att köra bilen på både vinter och sommar skulle jag säga, kör den på sommarn och köp en volvo häck för vintern.
För saltet rostar verkligen hårt på amerikanarna som inte är gjorda för salt.
Vet inte hur karossen på mustangen är men på min fars Mercury är det iallafall helgalvad kaross.
Är det desamma på mustangen är det bara att underredsbehandla sen köra! smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

265 Inlägg
4 september 2009
Trådstartare
#12
Thunderbird88 skrev:
Hej!

Min far har haft flera bilar med 4.6L v8 motorn (dock inte i en SN95 mustang utan en Panther chassie Mercury) och dom motorerna går otroligt bra!
I USA vill ju alla taxi chafförer köra med 4.6L motorn för den bara går och går och går och ytterligare går.
Det ska vara en riktig slithäst till motor.
Angående att köra bilen på både vinter och sommar skulle jag säga, kör den på sommarn och köp en volvo häck för vintern.
För saltet rostar verkligen hårt på amerikanarna som inte är gjorda för salt.
Vet inte hur karossen på mustangen är men på min fars Mercury är det iallafall helgalvad kaross.
Är det desamma på mustangen är det bara att underredsbehandla sen köra! smile

ok är det nån som vet ungefär hur mycket det kan kosta att rostbehandla en sån bil och vart gör man det, på vanliga verkstäder eller?
Blir dom lika tåliga mot rost som en ny volvo då till exempel?
Senast redigerat av Peebo (4 september 2009)

Alla bilar rostar men Opel har Rekord...

265 Inlägg
4 september 2009
Trådstartare
#13
Ingen som har någon aning???

Alla bilar rostar men Opel har Rekord...

9 108 Inlägg
4 september 2009
#14
§4 Lyftning av trådar (gäller forumet)
Meningslösa inlägg för att lyfta en tråd är inte tillåtna.


Softa lite..


. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
4 september 2009
#15
Peebo skrev:
Thunderbird88 skrev:
Hej!

Min far har haft flera bilar med 4.6L v8 motorn (dock inte i en SN95 mustang utan en Panther chassie Mercury) och dom motorerna går otroligt bra!
I USA vill ju alla taxi chafförer köra med 4.6L motorn för den bara går och går och går och ytterligare går.
Det ska vara en riktig slithäst till motor.
Angående att köra bilen på både vinter och sommar skulle jag säga, kör den på sommarn och köp en volvo häck för vintern.
För saltet rostar verkligen hårt på amerikanarna som inte är gjorda för salt.
Vet inte hur karossen på mustangen är men på min fars Mercury är det iallafall helgalvad kaross.
Är det desamma på mustangen är det bara att underredsbehandla sen köra! smile

ok är det nån som vet ungefär hur mycket det kan kosta att rostbehandla en sån bil och vart gör man det, på vanliga verkstäder eller?
Blir dom lika tåliga mot rost som en ny volvo då till exempel?

Har du råd med en mustang så har du råd med en underredsbehandling   roll
Bilen tålk bra mycket mer än "original" jaa !
Dock så förlorar ju bilen värde som faaaaan om du kör vinter med den !!

C H E V R O L E T <3

265 Inlägg
4 september 2009
Trådstartare
#16
MilleN skrev:
§4 Lyftning av trådar (gäller forumet)
Meningslösa inlägg för att lyfta en tråd är inte tillåtna.


Softa lite..

ok sorry:(

Alla bilar rostar men Opel har Rekord...

265 Inlägg
4 september 2009
Trådstartare
#17
Children-Of-Bodom skrev:
Peebo skrev:
Thunderbird88 skrev:
Hej!

Min far har haft flera bilar med 4.6L v8 motorn (dock inte i en SN95 mustang utan en Panther chassie Mercury) och dom motorerna går otroligt bra!
I USA vill ju alla taxi chafförer köra med 4.6L motorn för den bara går och går och går och ytterligare går.
Det ska vara en riktig slithäst till motor.
Angående att köra bilen på både vinter och sommar skulle jag säga, kör den på sommarn och köp en volvo häck för vintern.
För saltet rostar verkligen hårt på amerikanarna som inte är gjorda för salt.
Vet inte hur karossen på mustangen är men på min fars Mercury är det iallafall helgalvad kaross.
Är det desamma på mustangen är det bara att underredsbehandla sen köra! smile

ok är det nån som vet ungefär hur mycket det kan kosta att rostbehandla en sån bil och vart gör man det, på vanliga verkstäder eller?
Blir dom lika tåliga mot rost som en ny volvo då till exempel?

Har du råd med en mustang så har du råd med en underredsbehandling   roll
Bilen tålk bra mycket mer än "original" jaa !
Dock så förlorar ju bilen värde som faaaaan om du kör vinter med den !!

ok, den kommer nog inte köras på vintern men i värsta fall så kanske man behöver nån gång

Alla bilar rostar men Opel har Rekord...

91 Inlägg
10 september 2009
#18
Jag gjorde en underedsbehandling och för mig kostade det ca 5k har jag för mig. dock var detta via någon bekant till min far eller hur det nu var kommer ej ihåg exakt, men säg runt där skulle jag tro att det kostar hos de flesta. kommer aldrig köra min på vintern men tänkte att det var en billig försäkring smile

Mvh Patrik

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
10 september 2009
#19
Tjenna helt rätt släng volvon i väggen o köp ett jänkejärn smile vinterkörning är inte o snacka om speciellt inte med cab, äger själv en Mach 1 2003 och seriöst jag har kört den en gång när det snöa, (var fint på morgonen sen över en decimeter snö när jag slutade jobbet.)

Ett de är bakhjulsstyrda med v8, ingen nyhet men rent ut sagt de är inte byggda för svenskt väder. MIn är importerad av ett företag från sthlm från texas där lackrekond och rostskyddsbehandling ingick i priset, men han berättade att rostskydd kostar någonstans mellan ca 4-6000kr har jag för mig kan vara mindre kan vara mer. Dessutom måste du årsförsäkra stangen och köpa vinterdäck till en sommarbil inte särskillt smart, köp bilen nästa vår o ha roligt som fan på sommaren, ställ av bilen på vintern o kör ngt gammalt eller ngtr som är mer lämpat för nordiskt väder så kommer du både tjäna pengar och bibehåller kvalite o pris på mustangen

Ang ljud kolla detta på youtube, det är väldigt stor skillnad på orginal och min favorit borla stingers som exhaust system.

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

91 Inlägg
11 september 2009
#20
Om inte annat så är det en stor mustangträff nästa lördag 19/9 i borås, www.endofsummer.se lite dålig info om plats men man kör tydligen igenom borås mot brämhult och därefter skall det vara skyltat. då lär du höra både org mustanger av olika slag samt de med effektsystem. kommer förmodligen vara där själv och jag har ju som sagt sportsystem, så om du är intresserad av att köpa mustang så lär kunskapen finnas där.

Mvh Patrik


Sök