Har blivit starkt intresserad av att inhandla en Toyota Starlet från runt 86, Mina tankar är att jag ska byta motor och sätta i en turbo. Behöver er tips på en motor som ligger på runt 130-160hk orginal. Gärna en Toyota motor. OBS! : Den ska kunna gå ner i motorrummet på bilen utan större modefiktioner. Behöver även tips på en bra turbo.
Budgeten för allt Trim och grajs får ligga runt 10-15 laxar.
Kan ju rekomendera en SAAB 2,0 t5 motor ltt´n har 154 hk o lätttrimmad.
En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Gör som goldenboy.. finns info på vårat forum under projekt..
Hehe aa har följt han sen när han skaffade sin första starlet. Jag orkar inte lägga ner så mycket arbete och tid som han har gjort. Vill ha min lagom trimmad. 200hk+
En toyota celica turbo-motor från 80-talet vore ju det självklara valet. 2liters radfyra 16ventiler och 185hk org.
Vet du om den går ner i en starlet?
Det är ingenting man vet säkert utan att ha provat. men jag tror inte det ska vara några större problem, det är ju ingen bigblock v8 vi snackar om direkt
En toyota celica turbo-motor från 80-talet vore ju det självklara valet. 2liters radfyra 16ventiler och 185hk org.
Vet du om den går ner i en starlet?
Det är ingenting man vet säkert utan att ha provat. men jag tror inte det ska vara några större problem, det är ju ingen bigblock v8 vi snackar om direkt
hehe, undra om Celica lådan går ner med. men då får man nog fixa lite