3819
Sök

Volvo 855 startar inte

3 Inlägg
10 september 2009
Trådstartare
Min 855:a funkade fint när jag parkerade den, 1 timme efter det så startade den till å gick ca 2-3 sec å sedan så dog den. Försökte igen 2-3 ggr, samma sak, fjärde gången så startade den inte alls....går bara runt på startmotorn....
Vad tror ni ? Soppapumpen ? Finns det mer än en pump ? Ska den surra när man vrider på tändningen?
Har för mej att den har gjort det förut, är förresten en 2,5 10V -95.

Tips å råd tack !!!

Mvh/beemerman

1 043 Inlägg
10 september 2009
Det kan det vara bytte en sån igår med samma symtom.
Prova att knacka på pumpen och se om den startar då.

2 452 Inlägg
10 september 2009
finns bara en pump sitter i tanken....

döden kommer tillbaka

LastbilsChaufför .-Sve-Norge-.
110 Inlägg
10 september 2009
Hade samma problem med min en gång, då var det bränslerelät som hade dött.

Student 2008-. Lastbils chaufför

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
10 september 2009
Japp soppa pumen med 90 % säkerhet. Det finns bara en pump den sitter i tanken. Du kommer åt den genom att skruva ur golvet i baggageen ( inget hokuspokus lyft ur bakre delen å sidorna sen skruvar du loss 4 m6 sen lyfter du ut den främre delen) Under golvet e det en lucka på höger sida sitter med 4 m6 muttrar under luckan sitter pumpen. Prova att knacka lite på den å se om den startar gör den inte det så får du mäta strömmen i kontaktstycket.

E det ström i k-stycket e pumpen kass om den nu inte går.

Pump på Volvo kostar väll ca 3000-4000 vet att det finns pumpar på Autoexperten med men då får du bara pumpen inte komplett armatur (lite knövligare å byta) för ett bättre pris.

Kommer det ingen ström fram till pumpen hade jag provat med pumpreläet som sitter i säkringsboxen vid framrutan( skruva upp locket sitter med 4 t25) det röda reläet.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

52 Inlägg
11 september 2009
helt klart pumpen.

hade lämnat in min för nya sulor men den startade inte när han skulle ha in den i hallen.

Körde till mekonomen o köpte en där för 900kr.
Får bygga lite själv men inga problem.

Byte min på 20 min.

1 785 Inlägg
11 september 2009
beemerman skrev:
Min 855:a funkade fint när jag parkerade den, 1 timme efter det så startade den till å gick ca 2-3 sec å sedan så dog den. Försökte igen 2-3 ggr, samma sak, fjärde gången så startade den inte alls....går bara runt på startmotorn....
Vad tror ni ? Soppapumpen ? Finns det mer än en pump ? Ska den surra när man vrider på tändningen?
Har för mej att den har gjort det förut, är förresten en 2,5 10V -95.

Tips å råd tack !!!

Mvh/beemerman

Bränsle relä eller kuggad kamrem.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Sök