4109
Sök

dumpventil på automat

Fjant
187 Inlägg
12 augusti 2006
Trådstartare
Hej.

Jag och sambon är på väg att skaffa en turbopickup (troligen Syclone/Typhoon). Tyvärr är alla dessa bilar automat.

Har funderingar kring dumpventilen där...

1. ska jag ha öppen eller återcirkulerande?
2. hur funkar dump med automat?

Alzheimers - New Friends Everyday!

2 652 Inlägg
12 augusti 2006
andast skrev:
Hej.

Jag och sambon är på väg att skaffa en turbopickup (troligen Syclone/Typhoon). Tyvärr är alla dessa bilar automat.

Har funderingar kring dumpventilen där...

1. ska jag ha öppen eller återcirkulerande?
2. hur funkar dump med automat?

ofta\alltid är det återcirkulerande orginal
Dump fungerar på automat .

Fjant
187 Inlägg
12 augusti 2006
Trådstartare
att det funkar vet jag.. frågan är hur högljudd man vågar ha den utan att det låter dumt med automat? wink

227 Inlägg
12 augusti 2006
andast skrev:
att det funkar vet jag.. frågan är hur högljudd man vågar ha den utan att det låter dumt med automat? wink

Vad jag vet så kommer det att låta som en manuel...varför skulle det vara någon skillnad igentligen..?

Dum spiro, spero...

Fjant
187 Inlägg
12 augusti 2006
Trådstartare
jag vet inte, har aldrig haft turbobil innan och inte haft någon anledning att sätta mig in i det.. bättre att fråga för mkt än för lite...

2 652 Inlägg
12 augusti 2006
andast skrev:
jag vet inte, har aldrig haft turbobil innan och inte haft någon anledning att sätta mig in i det.. bättre att fråga för mkt än för lite...

sant

men jag tror det blir samma ljud . som på en manuel .

Fjant
187 Inlägg
12 augusti 2006
Trådstartare
tack för hjälpen då smile

68 Inlägg
16 augusti 2006
Jag har en dumpventil på min automat. Det låter precis lika fint som på en manuell bil....smile

Trucker
168 Inlägg
16 augusti 2006
Men liksom dump på en automat,,,,varför liksom? Det förlora man ju bara på om laddtrycket försvinner. Man vill j uha konstant ladd.

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
16 augusti 2006
Mattzzon skrev:
Men liksom dump på en automat,,,,varför liksom? Det förlora man ju bara på om laddtrycket försvinner. Man vill j uha konstant ladd.

men det vill inte turbon, den mår direkt illa om inte övertrycket släpps ut då gasspjället slår igen...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Sök