2 september 2009
Trådstartare
Ja har väldig beslutsångest om jag ska köpa 2 st digital design 1512 eller 2st hertz HX300d basar. digital design'sen kommer köras i 2 ohm och hertz'sen kommer köras i 1 ohm. slusteget är ett mutant xxx 1500.1, har 100ampers generator som ja har bytt till tjockare kablar, 50mm2 bak till ett till batteri och 50mm2 från batteri till steget. om det är till nytta har jag ett mbquart 6,5 kitsystem i framdörrarna och mbquart 5,25 koaxialer i bakdörrarna som drivs av ett orion steg, sterion är en jvc .... som jag har läst mej fram till så har hertzen 2x4 ohms spolar som kan kopplas till 1ohm och digital designen har enkel 4ohms spole som kan kopplas till 2 ohm, rätta mej gärna om jag har fel( och lägg märke till att jag ska ha 2 av varje). musik som ska spelas ä väldigt varierande, allt från rock'n'roll, rockabilly, enstaka dansband å baslåter (har inget bättre ord att förklara de med) ... så säg till om det är nått mer ni vill veta. tacksam för svar ... och ge inte förslag på några andra basar, jag har redan sållat bort en hel del och har beslutsångest så det räcker
M.V.H Robin