3058
Sök

Bmw 520 - 88

8 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
Hej!

Jag har ett litet problem med min bmw. Och det är att den inte tänder. Uppe i högra hörnet sitter det en låda där det sitter en databox eller vad det heter. Skulle någon av er läsare kunna knäppa kort där i och skicka till mig så jag får se hur det ser ut där? Det måste vara en 88 eller en årsmodell med samma tändsystem. Snäll detta skulle vara grymt snällt. MVH Mattias

2 911 Inlägg
16 september 2009
Tror knappast felet sitter i databoxen.

Några lampor som tänds, startmotorn bara drar runt motorn utan en hostning ens ?

Det första jag skulle göra är att ta lös soppaslangen och kolla så pumpen funkar, dv.s. att det kommer soppa när du försöker starta.
Senast redigerat av Decibel (16 september 2009)

8 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
Ja motorn går runt utan att den hostar någon gång. Det jag menar är att om det ska sitta nå mer än sjävla data boxen där i. Finns 3 uttag till som inte går till någonting. Tänkte att det kanske är någon grej som sköter soppa och allt. Soppa pumpen går om man kopplar direkt ström till den. Inte om man bara vrider på nyckeln. Så skulle tro att det fattas någonting som sköter soppan och så där. Bytt alla möjliga tänd delar utan resultat. hmm

2 911 Inlägg
16 september 2009
Enkalste är om du lägger upp en bild, jag vet hur det ska se ut men har inte kvar min BMW så kan inte ta någon bild åt dig.

Du har en styrbox i plåt, sen en till box med två reläer på.
Sen kan det ev. sitta en till för ABS och ytterligare en om du har automatlåda

8 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
Okej. Gå in och kolla på min volvo 142a bilden ligger där. Fick inte upp den här. Är ny så fattar inte så mkt tongue.

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
16 september 2009
soppa pumps reläet har nog avlidit..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

961 Inlägg
16 september 2009
https://www1.garaget.org/archive/128/127090/168542/168542-1597063.jpg

Pure DieselPower

8 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
Tack talibangran smile

8 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
The_Mechanic om det är som du säger att soppa pump reläet som avlidit kan man hälla ner soppa någonstans i motorn så man märker om han tänder till lite? Jag tycker den borde hosta eller nåt även om den inte får någon bensin?

1 534 Inlägg
16 september 2009
Toold skrev:
The_Mechanic om det är som du säger att soppa pump reläet som avlidit kan man hälla ner soppa någonstans i motorn så man märker om han tänder till lite? Jag tycker den borde hosta eller nåt även om den inte får någon bensin?

startgas tongue ?
hade samma problem
för mej funkade särkingarna och relät, men kabeln hade skavts och ärgat av mot plåten vid gummigenomföringen bak

8 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
Startgas hjälper inte. För jag har ingen gnista heller. Det enda jag kan tänka mig är att det fattas någon grej där i lådan.

220 Inlägg
16 september 2009
Om bränslepumpsreläet är trasigt får du varesig gnista eller soppa.
Går att bygla vid reläet.

8 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
OKej tack det ska prövas. Om jag får reda på vilket som är till soppapumpen big_smile

Sök