3142
Sök

trimning av Opel Manta...

21 Inlägg
12 juli 2005
Trådstartare
#1
Hej !

vill trimma min Opel Manta, det är en 2,0 GSI

nån som har några förslag på vad man kan göra ? vill ha lite mer kräm i den.

39 Inlägg
12 juli 2005
#2
Trim kam
avgassystem
Sportluftfilter
chipstrimma

Nuhar typ 20-30hk mer och typ 20.000 fattigare

Volvo 740 For Life :)

125 Inlägg
12 juli 2005
#3
antar att du inte har så mycket pengar? i så fall plana toppen, skaffa ett beggat extraktor, bygg ett 2.5tums avgass. öka soppatrycket såga hål i luftburken. annars går det ju bygga seriöst, med att byta kolvar stakar vev för större volym, eller turbokonvertera beror hur mycket pengar du har!?


2 122 Inlägg
13 juli 2005
#4
att bygga turbo är ett billigt alternativ...
men det kan alltid bli dyrt om man ska ha turbokam, STOR turbo, STOR IC, osv

ett annat billigt alternativ är att fixa en 2.4liters motor från en omega och plana och porta topplocket från din motor för att 2.2liters topplock är bättre än 2.4. sedan använda insprutningen från din 2.2a eller fixa dubbla weber 45-50 sedan som jojje säger beggat extrakotor, större avgassystem, öka soppatrycket, eventuellt byta spridare, borrahål i luftburken eller sportluftfilter. Detta är ett bra alternativ eftersom du inte behöver borra om du inte vill för den är ju redan på 2.4Liter

har byggt turbo på en Rekord
http://www.garaget.org/?car=6183&image=67431
Senast redigerat av Kirre (13 juli 2005)

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Evolution
1 627 Inlägg
13 juli 2005
#5
kul vet man va man kan göra sen då

Fäll ner pungen och landa

21 Inlägg
13 juli 2005
Trådstartare
#6
pukan skrev:
köp polarens trimmade motor.det är ca 190h i den motorn.

ja gärna...

men hur får jag tag i han ?

21 Inlägg
13 juli 2005
Trådstartare
#7
j0jje_ skrev:
antar att du inte har så mycket pengar? i så fall plana toppen, skaffa ett beggat extraktor, bygg ett 2.5tums avgass. öka soppatrycket såga hål i luftburken. annars går det ju bygga seriöst, med att byta kolvar stakar vev för större volym, eller turbokonvertera beror hur mycket pengar du har!?

HMM...Hur ökar man soppatrycket ? och hur mkt iså fall ? Gör det verkligen nån skillnad å öka soppatrycket ?
Extractorgrenrör har jag faktiskt investerat och ett sportluftilter skall jag oxå få dit så småningom...måste bara modifiera om lite först.

Kolvar ? du tänkte på några högkompskolvar då´rå eller. Större volym, då måste jag väl borra upp lite först ? Vev & stake ?...nån som har några förslag på fabrikat och märke ?...eller kan man ta från nån annan motor kanske ?

Turbokonvertering skall jag faktiskt göra nån gång i framtiden (i vinter kanske) men jag måste läsa på lite först och ta reda på vad man skall ha för grejor, typ av turbo, intercooler o.s.v...om ni har några idéer å tips får ni gärna lämna dom till mej.

En sak jag undrar över : kan man turbokonvertera orginalmotorn som den är, håller grejorna ?

Nån som har nå bra tips på nån trimkam då ?



vore tacksam för svar

Ha det

21 Inlägg
13 juli 2005
Trådstartare
#8
Kirre skrev:
att bygga turbo är ett billigt alternativ...
men det kan alltid bli dyrt om man ska ha turbokam, STOR turbo, STOR IC, osv

ett annat billigt alternativ är att fixa en 2.4liters motor från en omega och plana och porta topplocket från din motor för att 2.2liters topplock är bättre än 2.4. sedan använda insprutningen från din 2.2a eller fixa dubbla weber 45-50 sedan som jojje säger beggat extrakotor, större avgassystem, öka soppatrycket, eventuellt byta spridare, borrahål i luftburken eller sportluftfilter. Detta är ett bra alternativ eftersom du inte behöver borra om du inte vill för den är ju redan på 2.4Liter

har byggt turbo på en Rekord
http://www.garaget.org/?car=6183&image=67431

jodå kirre, har nog tittat på din turbokonvertering och det var ju ett härligt bygge, det blir ju nåt liknande för mej oxå...är speciellt impad av smörjningen till Turbon, med T-Kopplingen och returen i tråget, funkar det bra eller. Kom du på det alldeles själv ?...det jag inte förstår är vart på motorn har du satt t-kopplingen ?
Har du räknat nåt på grejorna innan, jag menar hur mycket du kan ladda o.s.v och rördimensioner m.m....du kör inte med nån laddluft kylare, varför ?
I övrigt är väl din motor orginal va ?...ja förutom det skumma sportluftfiltret då.
Kommer nog att vilja fråga dej en hel del innan jag sätter igång, om det går bra vill säga...
Känns det nånting med turbon då ? , är det nå acceleration  i grejorna ?
Tror du att det blir nå motorras om du laddar mer ? wastegate å dump då ?
Vad har konverteringen kostat dej då ? är det en 740 snurra du hade eller ?

Jag hade en 2,0, är det topplocket oxå bättre än 2,4:ans ?? Varför skall jag använda min insprutning istället för 2,4:ans ?

Byta spridare ? vad skall man ta för spridare då ?  och från vilken Opelmotor ? Omegans kanske eller ?


Ha det vänner
Passar dom spridarna på min då, ger dom ett högre sprut då eller ?

Än en gång : hur ställer man upp soppatrycket och ger det verkligen nån skillnad då ?



Inte nån som har ett insugningsrör för dubbla förgasare liggandes ? och e.v. kanske även förgasare ?

21 Inlägg
13 juli 2005
Trådstartare
#9
Kirre skrev:
att bygga turbo är ett billigt alternativ...
men det kan alltid bli dyrt om man ska ha turbokam, STOR turbo, STOR IC, osv

ett annat billigt alternativ är att fixa en 2.4liters motor från en omega och plana och porta topplocket från din motor för att 2.2liters topplock är bättre än 2.4. sedan använda insprutningen från din 2.2a eller fixa dubbla weber 45-50 sedan som jojje säger beggat extrakotor, större avgassystem, öka soppatrycket, eventuellt byta spridare, borrahål i luftburken eller sportluftfilter. Detta är ett bra alternativ eftersom du inte behöver borra om du inte vill för den är ju redan på 2.4Liter

har byggt turbo på en Rekord
http://www.garaget.org/?car=6183&image=67431

glömde å fråga Kirre, men vart det bra med röret mellan grenröret och turbon ? du hade väl aldrig plats att sätte turbon direkt på grenröret har jag för mej...det funkar då ?
Nån som sa att det var bättre att ha ett längre rör efter turbon, inte en aning jag om det där...

21 Inlägg
13 juli 2005
Trådstartare
#10
pukan skrev:
polaren heter patrik ok har mob nummer 0704309037.det är bara att ringa ok siga att du är intresserad av hans trimmade manta motor.

han har 2 st trimmade motorer.
ok en massa extradelar till manta B och ascona B

härligt puckan...
har han nån mail -adress oxå ?

2 122 Inlägg
13 juli 2005
#11
bearkiller79 skrev:
Kirre skrev:
att bygga turbo är ett billigt alternativ...
men det kan alltid bli dyrt om man ska ha turbokam, STOR turbo, STOR IC, osv

ett annat billigt alternativ är att fixa en 2.4liters motor från en omega och plana och porta topplocket från din motor för att 2.2liters topplock är bättre än 2.4. sedan använda insprutningen från din 2.2a eller fixa dubbla weber 45-50 sedan som jojje säger beggat extrakotor, större avgassystem, öka soppatrycket, eventuellt byta spridare, borrahål i luftburken eller sportluftfilter. Detta är ett bra alternativ eftersom du inte behöver borra om du inte vill för den är ju redan på 2.4Liter

har byggt turbo på en Rekord
http://www.garaget.org/?car=6183&image=67431

jodå kirre, har nog tittat på din turbokonvertering och det var ju ett härligt bygge, det blir ju nåt liknande för mej oxå...är speciellt impad av smörjningen till Turbon, med T-Kopplingen och returen i tråget, funkar det bra eller. Kom du på det alldeles själv ?...det jag inte förstår är vart på motorn har du satt t-kopplingen ?
Har du räknat nåt på grejorna innan, jag menar hur mycket du kan ladda o.s.v och rördimensioner m.m....du kör inte med nån laddluft kylare, varför ?
I övrigt är väl din motor orginal va ?...ja förutom det skumma sportluftfiltret då.
Kommer nog att vilja fråga dej en hel del innan jag sätter igång, om det går bra vill säga...
Känns det nånting med turbon då ? , är det nå acceleration  i grejorna ?
Tror du att det blir nå motorras om du laddar mer ? wastegate å dump då ?
Vad har konverteringen kostat dej då ? är det en 740 snurra du hade eller ?

Jag hade en 2,0, är det topplocket oxå bättre än 2,4:ans ?? Varför skall jag använda min insprutning istället för 2,4:ans ?

Byta spridare ? vad skall man ta för spridare då ?  och från vilken Opelmotor ? Omegans kanske eller ?


Ha det vänner
Passar dom spridarna på min då, ger dom ett högre sprut då eller ?

Än en gång : hur ställer man upp soppatrycket och ger det verkligen nån skillnad då ?



Inte nån som har ett insugningsrör för dubbla förgasare liggandes ? och e.v. kanske även förgasare ?

Det känns faktiskt när turbon tar i där vid 2500varv

Rören som är användna är mellan 2.5tum 3mm väggar
jag kör med 740 snurra med inbyggt wastegate. Jag kör inte med nån IC eller dump för att det skulle skena iväg så mycket i pris men man får ju några hästar extra och dumpen sparar lite på turbon.
turbo bygget har kostat:
400Kr turbo
200Kr Downpipe från 740
200Kr Laddtrycksmätare
500Kr 2st topplockspackningar
200Kr rör och slangar från en 740
50Kr bränsleslangar
0Kr luftfilter (home made by me) smile
Med IC och dump kan du nog räkna med det dubbla priset!

Totalt 4000 med bil,skatt, besiktning


ska du köra med turbo ska du ha spridare från nån saab kommer inte ihåg vilken.

om du ska ha 2.4liters motor, så ska du ha din insprutning för att jag vet inte om det är några andra styrboxar i 2.4an men de finns säkert nån som vet!

2.4topplocket är bättre än 2.0 men 2.2 är bäst

om du ska ladda mer så skulle jag personligen ta isärmotorn byta alla lager, kolvringar, lämna kolvarna till nån som svarvar ner dem lite. Lämna toppen till nån som gröper ur lite här och var. Sedan om du vill göra det ännu mer riktigt kan du köpa kammar och grejer som är gjorda för turbo.

Sedan på opel kan det finnas en plugg vid oljefiltret som jag kör oljetillförseln  via nu, blev mycket bättre än T korset och tråget måste du göra sådär annars får du inte tillbaka oljan på nått sätt. Det går inte att ha på ventilkåpan för att man måste ha turbon så högt ovanför motorn.

här är en bild på det. kopplingen är just ovanför oljefiltret.
http://i7.photobucket.com/albums/y261/Kirre/PICT0075.jpg

Om du ska ha förgasare måste man trycktäta dem så de tål turbo trycket. lämna dem till en som kan trycktäta förgasaren. Jag vet iaf inte hur man gör.

om du vill fråga nått om turbo komvertering så är det bara att skicka ett PM så kanske jag kan hjälpa dej.
Senast redigerat av Kirre (13 juli 2005)

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

2 122 Inlägg
13 juli 2005
#12
bearkiller79 skrev:
Kirre skrev:
att bygga turbo är ett billigt alternativ...
men det kan alltid bli dyrt om man ska ha turbokam, STOR turbo, STOR IC, osv

ett annat billigt alternativ är att fixa en 2.4liters motor från en omega och plana och porta topplocket från din motor för att 2.2liters topplock är bättre än 2.4. sedan använda insprutningen från din 2.2a eller fixa dubbla weber 45-50 sedan som jojje säger beggat extrakotor, större avgassystem, öka soppatrycket, eventuellt byta spridare, borrahål i luftburken eller sportluftfilter. Detta är ett bra alternativ eftersom du inte behöver borra om du inte vill för den är ju redan på 2.4Liter

har byggt turbo på en Rekord
http://www.garaget.org/?car=6183&image=67431

glömde å fråga Kirre, men vart det bra med röret mellan grenröret och turbon ? du hade väl aldrig plats att sätte turbon direkt på grenröret har jag för mej...det funkar då ?
Nån som sa att det var bättre att ha ett längre rör efter turbon, inte en aning jag om det där...

jag har också hört att det ska va bra att ha turbon så långt ifrån motorn som möjligt men jag har ingenaning. japp de blev bra med röret mellan grenröret och turbon. Det är som en massa motorfästen och grejer ivägen för att ha turbon direkt på grenröret!

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

21 Inlägg
14 juli 2005
Trådstartare
#13
Kirre skrev:
bearkiller79 skrev:
Kirre skrev:
att bygga turbo är ett billigt alternativ...
men det kan alltid bli dyrt om man ska ha turbokam, STOR turbo, STOR IC, osv

ett annat billigt alternativ är att fixa en 2.4liters motor från en omega och plana och porta topplocket från din motor för att 2.2liters topplock är bättre än 2.4. sedan använda insprutningen från din 2.2a eller fixa dubbla weber 45-50 sedan som jojje säger beggat extrakotor, större avgassystem, öka soppatrycket, eventuellt byta spridare, borrahål i luftburken eller sportluftfilter. Detta är ett bra alternativ eftersom du inte behöver borra om du inte vill för den är ju redan på 2.4Liter

har byggt turbo på en Rekord
http://www.garaget.org/?car=6183&image=67431

jodå kirre, har nog tittat på din turbokonvertering och det var ju ett härligt bygge, det blir ju nåt liknande för mej oxå...är speciellt impad av smörjningen till Turbon, med T-Kopplingen och returen i tråget, funkar det bra eller. Kom du på det alldeles själv ?...det jag inte förstår är vart på motorn har du satt t-kopplingen ?
Har du räknat nåt på grejorna innan, jag menar hur mycket du kan ladda o.s.v och rördimensioner m.m....du kör inte med nån laddluft kylare, varför ?
I övrigt är väl din motor orginal va ?...ja förutom det skumma sportluftfiltret då.
Kommer nog att vilja fråga dej en hel del innan jag sätter igång, om det går bra vill säga...
Känns det nånting med turbon då ? , är det nå acceleration  i grejorna ?
Tror du att det blir nå motorras om du laddar mer ? wastegate å dump då ?
Vad har konverteringen kostat dej då ? är det en 740 snurra du hade eller ?

Jag hade en 2,0, är det topplocket oxå bättre än 2,4:ans ?? Varför skall jag använda min insprutning istället för 2,4:ans ?

Byta spridare ? vad skall man ta för spridare då ?  och från vilken Opelmotor ? Omegans kanske eller ?


Ha det vänner
Passar dom spridarna på min då, ger dom ett högre sprut då eller ?

Än en gång : hur ställer man upp soppatrycket och ger det verkligen nån skillnad då ?



Inte nån som har ett insugningsrör för dubbla förgasare liggandes ? och e.v. kanske även förgasare ?

Det känns faktiskt när turbon tar i där vid 2500varv

Rören som är användna är mellan 2.5tum 3mm väggar
jag kör med 740 snurra med inbyggt wastegate. Jag kör inte med nån IC eller dump för att det skulle skena iväg så mycket i pris men man får ju några hästar extra och dumpen sparar lite på turbon.
turbo bygget har kostat:
400Kr turbo
200Kr Downpipe från 740
200Kr Laddtrycksmätare
500Kr 2st topplockspackningar
200Kr rör och slangar från en 740
50Kr bränsleslangar
0Kr luftfilter (home made by me) smile
Med IC och dump kan du nog räkna med det dubbla priset!

Totalt 4000 med bil,skatt, besiktning


ska du köra med turbo ska du ha spridare från nån saab kommer inte ihåg vilken.

om du ska ha 2.4liters motor, så ska du ha din insprutning för att jag vet inte om det är några andra styrboxar i 2.4an men de finns säkert nån som vet!

2.4topplocket är bättre än 2.0 men 2.2 är bäst

om du ska ladda mer så skulle jag personligen ta isärmotorn byta alla lager, kolvringar, lämna kolvarna till nån som svarvar ner dem lite. Lämna toppen till nån som gröper ur lite här och var. Sedan om du vill göra det ännu mer riktigt kan du köpa kammar och grejer som är gjorda för turbo.

Sedan på opel kan det finnas en plugg vid oljefiltret som jag kör oljetillförseln  via nu, blev mycket bättre än T korset och tråget måste du göra sådär annars får du inte tillbaka oljan på nått sätt. Det går inte att ha på ventilkåpan för att man måste ha turbon så högt ovanför motorn.

här är en bild på det. kopplingen är just ovanför oljefiltret.
http://i7.photobucket.com/albums/y261/K … CT0075.jpg

Om du ska ha förgasare måste man trycktäta dem så de tål turbo trycket. lämna dem till en som kan trycktäta förgasaren. Jag vet iaf inte hur man gör.

om du vill fråga nått om turbo komvertering så är det bara att skicka ett PM så kanske jag kan hjälpa dej.

Tack för all information, den blir nyttig.
Lita på att jag kommer att fråga dej en hel del....

Tack åter en gång...

17 Inlägg
11 augusti 2005
#14
E11 kam från enem alt  X1 beroende på vad du vill ha

2,2 botten eller 2,4 hög komp kolvar använd 2,4 toppen den är den bästa i klassen med störst ventiler och bäst utformade kanaler porta o plana som fan överstig hels inte 11,0 i kompförhållande då bensinen troligen självantänder o de spikar o spelar f*n.

MBE 956 sprut med tändning
eller 2,0 literns insugsrör med 2,4 grejer är bäst 2,4 röret är fel kn**lat byggt lika så med 2,2:ans
byt soppa pump till calibra turbons den räcker till 350hk. ställbar tryckregulatror alt Weber förgasare

extracktor rör 4-2-1 ger bäst effekt. fortsätt med 2.5" rör med fullflödes dämpare. oljekylare. volvo filter passar direkt

modda luftmängdmätaren. sätt dit el fläkt så slipper du volvo stuket med höfläkt:) byt till typ omega kylare de är större min blev nämligen rätt varm o då var de bara o renovera = TRÅKIGT

sinter lammel o förstärkt tryck platta orginal håller inte de gjorde inte min i alla fall o den va ny höll typ 1 timme sen skulle ja åka på tvären o då blev de kaffeved kvar. kan du modda dit en omega låda så gör de den andra är inte så hållbar ska du vålda så hitta i såfall en quafie låda .

chip kan du använda till 2,4:ans insp för den har lambda

eller gör helt om o bygg turbo som du många skrivit om.

efter mycke opel skruv med CIH motorn så har ja min egen uppfattning åk orginal o de är slött åk trimmat de är kul som fan men byt motor varannan vecka

/Erik
KKG RACING
Sug motor o bakhjulsdrivet de e Givet

Omega Kombi 3,0 24V Chippad m.m
Manta 2,2irx kam o bla bla bla
Kadett 1,2S portad o planad, lättat svänghjul o en webwer  (dårskap men kul)
"Kombi Klubben Gotland"
Senast redigerat av Omega_Erik (11 augusti 2005)

Old Opels Never Die, They Just Go Faster

23 Inlägg
17 september 2009
#15
bearkiller79 skrev:
j0jje_ skrev:
antar att du inte har så mycket pengar? i så fall plana toppen, skaffa ett beggat extraktor, bygg ett 2.5tums avgass. öka soppatrycket såga hål i luftburken. annars går det ju bygga seriöst, med att byta kolvar stakar vev för större volym, eller turbokonvertera beror hur mycket pengar du har!?

HMM...Hur ökar man soppatrycket ? och hur mkt iså fall ? Gör det verkligen nån skillnad å öka soppatrycket ?
Extractorgrenrör har jag faktiskt investerat och ett sportluftilter skall jag oxå få dit så småningom...måste bara modifiera om lite först.

Kolvar ? du tänkte på några högkompskolvar då´rå eller. Större volym, då måste jag väl borra upp lite först ? Vev & stake ?...nån som har några förslag på fabrikat och märke ?...eller kan man ta från nån annan motor kanske ?

Turbokonvertering skall jag faktiskt göra nån gång i framtiden (i vinter kanske) men jag måste läsa på lite först och ta reda på vad man skall ha för grejor, typ av turbo, intercooler o.s.v...om ni har några idéer å tips får ni gärna lämna dom till mej.

En sak jag undrar över : kan man turbokonvertera orginalmotorn som den är, håller grejorna ?

Nån som har nå bra tips på nån trimkam då ?



vore tacksam för svar

Ha det

------------------
öka soppatrycket utan att göra nånting annat kan du ju skita i, annars sitter det en ställskruv under det svarta locket på luftmassomatarn. den skruven har dom som har haft min skruvit på, å därför går den satans så kasst å dricker soppa som en jävla tandlös gubbe:lol:
de är iaf en blandningskruv.. skall du turbokonvertera kan de ju va en idé att vrida uppsprutet men annars helt vansinnigt.. har du funderingar på att bygga turbo, så tror ja att de inte skall vara några problem. du borde väll bara kolla upp va du har för kompförhållanden, kan ju finnas risk för att du behöver kompsänka...

Manta club sweden

23 Inlägg
17 september 2009
#16
bearkiller79 skrev:
Kirre skrev:
bearkiller79 skrev:

jodå kirre, har nog tittat på din turbokonvertering och det var ju ett härligt bygge, det blir ju nåt liknande för mej oxå...är speciellt impad av smörjningen till Turbon, med T-Kopplingen och returen i tråget, funkar det bra eller. Kom du på det alldeles själv ?...det jag inte förstår är vart på motorn har du satt t-kopplingen ?
Har du räknat nåt på grejorna innan, jag menar hur mycket du kan ladda o.s.v och rördimensioner m.m....du kör inte med nån laddluft kylare, varför ?
I övrigt är väl din motor orginal va ?...ja förutom det skumma sportluftfiltret då.
Kommer nog att vilja fråga dej en hel del innan jag sätter igång, om det går bra vill säga...
Känns det nånting med turbon då ? , är det nå acceleration  i grejorna ?
Tror du att det blir nå motorras om du laddar mer ? wastegate å dump då ?
Vad har konverteringen kostat dej då ? är det en 740 snurra du hade eller ?

Jag hade en 2,0, är det topplocket oxå bättre än 2,4:ans ?? Varför skall jag använda min insprutning istället för 2,4:ans ?

Byta spridare ? vad skall man ta för spridare då ?  och från vilken Opelmotor ? Omegans kanske eller ?


Ha det vänner
Passar dom spridarna på min då, ger dom ett högre sprut då eller ?

Än en gång : hur ställer man upp soppatrycket och ger det verkligen nån skillnad då ?



Inte nån som har ett insugningsrör för dubbla förgasare liggandes ? och e.v. kanske även förgasare ?

Det känns faktiskt när turbon tar i där vid 2500varv

Rören som är användna är mellan 2.5tum 3mm väggar
jag kör med 740 snurra med inbyggt wastegate. Jag kör inte med nån IC eller dump för att det skulle skena iväg så mycket i pris men man får ju några hästar extra och dumpen sparar lite på turbon.
turbo bygget har kostat:
400Kr turbo
200Kr Downpipe från 740
200Kr Laddtrycksmätare
500Kr 2st topplockspackningar
200Kr rör och slangar från en 740
50Kr bränsleslangar
0Kr luftfilter (home made by me) smile
Med IC och dump kan du nog räkna med det dubbla priset!

Totalt 4000 med bil,skatt, besiktning


ska du köra med turbo ska du ha spridare från nån saab kommer inte ihåg vilken.

om du ska ha 2.4liters motor, så ska du ha din insprutning för att jag vet inte om det är några andra styrboxar i 2.4an men de finns säkert nån som vet!

2.4topplocket är bättre än 2.0 men 2.2 är bäst

om du ska ladda mer så skulle jag personligen ta isärmotorn byta alla lager, kolvringar, lämna kolvarna till nån som svarvar ner dem lite. Lämna toppen till nån som gröper ur lite här och var. Sedan om du vill göra det ännu mer riktigt kan du köpa kammar och grejer som är gjorda för turbo.

Sedan på opel kan det finnas en plugg vid oljefiltret som jag kör oljetillförseln  via nu, blev mycket bättre än T korset och tråget måste du göra sådär annars får du inte tillbaka oljan på nått sätt. Det går inte att ha på ventilkåpan för att man måste ha turbon så högt ovanför motorn.

här är en bild på det. kopplingen är just ovanför oljefiltret.
http://i7.photobucket.com/albums/y261/K … CT0075.jpg

Om du ska ha förgasare måste man trycktäta dem så de tål turbo trycket. lämna dem till en som kan trycktäta förgasaren. Jag vet iaf inte hur man gör.

om du vill fråga nått om turbo komvertering så är det bara att skicka ett PM så kanske jag kan hjälpa dej.

Tack för all information, den blir nyttig.
Lita på att jag kommer att fråga dej en hel del....

Tack åter en gång...

---------
sitter samma sprut på omegans 2.4 som på 2.0.an

Manta club sweden

4 682 Inlägg
17 september 2009
#17
trådskaparen har inte varit inloggad på 3 år så ja tror inte han har så mycket nytta av din info..


Sök