4239
Sök

högtalarkontakt?

17 Inlägg
17 augusti 2006
Trådstartare
Hej skulle byta högtalare i dörren idag men såg när jag tagit av dom att det inte var "vanliga" sladdar utan en kontakt typ en iso fast det finns bara plats för 2 sladdar i varje där är 4 sladdar till högtalarna. Det sittar en kontakt på högtalarens baksida som man sticker in dom andra kontakter i. Lite konstigt förklarat men hoppas ni förstår ändå.

Administratör
11 955 Inlägg
17 augusti 2006
Vad är frågan? smile

Ett tips är att du läser igenom rubrikanvisningarna innan du skapar en tråd igen också. "högtalarkontakt?" säger inte så mycket.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

17 Inlägg
17 augusti 2006
Trådstartare
det sitter liten dosa på baksidan av högtalaren som man sticker i kontakter i dessa kontakter sitter det 2 sladdar i varje. så jag undrar om man ska köpa en sådan dosa och sätta på högtalarens baksida eller ska man skarva sladdarna och sticka in dom som vanligt i högtalaren
Senast redigerat av martin24 (17 augusti 2006)

286 Inlägg
17 augusti 2006
martin24 skrev:
frågan är ju hur man ska koppla in högtalarna..om man ska köpa en "adapter" eller hur ska man göra?

Vad är det för bil?

Bara att klippa kablarna och sätta på kabelskor.

hater
656 Inlägg
17 augusti 2006
Jaa jag undrar också samma sak. Men jag har för mig att de flesta billjudsbyggare köper helt nya högtalare i hela bilen och ansluter de till slutsteget. Jag har också köpt ett par nya högtalare men vet inte hur man ansluter de eftersom orginalkontakterna som går till steroen(eller vart de nu går) inte stämmer överens med de nya högtalarnas kontakter... nån expert som vill hjälpa till här??

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

17 Inlägg
17 augusti 2006
Trådstartare
det är en skoda 98. men hur vet man vilka som är + och - ?

21 761 Inlägg
17 augusti 2006
martin24 skrev:
det är en skoda 98. men hur vet man vilka som är + och - ?

Det är egentligen inte så viktigt vilken som är plus och minus, huvudsaken är att det blir likadant kopplat på båda dörrhögtalarna.

17 Inlägg
17 augusti 2006
Trådstartare
Okej ska prova det imorgon. Tack så mycket för hjälpen smile

21 761 Inlägg
17 augusti 2006
Du kommer att höra ganska tydligt om det har blivit felkopplat, då försvinner basen nästan helt och den övriga musiken verkar svajja mellan höger och vänster sida om du flyttar huvudet lite från ena sidan till den andra sidan.

17 Inlägg
18 augusti 2006
Trådstartare
Så då har jag provat att göra som ni sa. satte 2 kablar i varje kabelsko för det är ju 4 sladdar till varje högtalare, det hände ingenting alls kom inget ljud alls...någon som vet hur jag ska göra eller gör jag fel??

286 Inlägg
18 augusti 2006
4 kablar? Förstår att det inte kommer något ljud då...
Ska vara 2 kablar (+ och -)

17 Inlägg
18 augusti 2006
Trådstartare
okej...för jag var inne på brl idag och skulle köpa kabelskor och då sa han att sätt 2 sladdar i varje kabelsko men tänk bara på att ta samma sladdar på alla högtalarna....hhmmm ska testa med en  imorgon...tack...

Sök