2795
Sök

Hjälp med val av huvudenhet

8 Inlägg
14 augusti 2006
Trådstartare
Halloj!

Nu är det dags för lite uppgradering till kära golfen, tänkte börja med huvudenhet och framsystem.
Har kikat närmare på dessa modeller:

Alpine 9853R - http://www.webshop.bertilssonautoelectr … ductid=478
Kenwood 7534U - www.nardik.se (funkade inte att länka)
Pioneer P77MP - www.nardik.se (samma här)

Framsystemet blir ett DLS R6A.

Kom gärna med synpunkter, är mest inne på kenwooden, men kan få en beggad P77 för 2300kr.

Tack på förhand,

8 156 Inlägg
14 augusti 2006
Pioneer P77MP är ganska så speciell till utseendet, men är riktigt bra enligt mig.
Fördelen med Alpine 9853R är att den har tidskompensering på 6 kanaler.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

2 655 Inlägg
14 augusti 2006
Jag skulle ha gått på Alpine huvudenheten, just för att den har tidskomp.

Vad prioriterar du, bra ljud eller en stereo som är "snygg"???

Vill du ha en "snygg" huvudenhet så ska du gå på någon av de andra.

6 851 Inlägg
14 augusti 2006
Ja, som sagt,vilket är viktigt för dej? är det viktigt med tidskomp? skall du tävla nått eller bara ha den till vardags?
Till vardags så funkar Pioneer P-77 väldigt bra.Den har oxå en väldigt bra inbyggd förstärkare om du nu vill köra på den (om du inte ha steg?)
Den är en enastående maskin måste jag säga. Sålde precis min, men det va pga. att jag ville ha tidskompen.
Så är det viktigt med tidskomp för din del, köp isf. Alpine 9853. Har just nu storebro till den, 9855 och den är klart helt suverän den oxå.

Kenwood har jag inte hört nått om.

8 Inlägg
15 augusti 2006
Trådstartare
alltså, jag ska bara ha den till vardags. ska inte tävla med grejerna.
steg har jag inte än, tänkte att nästa steg i ljudköpandet ska vara ett steg och baslåda, men det blir efter nyår tidigast, så den får gärna kunna pusha på rätt bra. har två 6x9or i hatthyllan också.

6 851 Inlägg
15 augusti 2006
borre88 skrev:
alltså, jag ska bara ha den till vardags. ska inte tävla med grejerna.
steg har jag inte än, tänkte att nästa steg i ljudköpandet ska vara ett steg och baslåda, men det blir efter nyår tidigast, så den får gärna kunna pusha på rätt bra. har två 6x9or i hatthyllan också.

Då är det helt klart Pioneers P-77a som jag skulle kört med. Den har en väldigt bra inbyggt förstärkare med ett ruskigt bra ljud (för att vara inbyggt förstärkare iaf.)

51 Inlägg
16 augusti 2006
ja rekomenderar Alpine.. ha nyss köpt 9855r å är då inte edd dugg besviken. den lever upp till namnet å är värd varenda krona tycker jag.

6 851 Inlägg
16 augusti 2006
Lapin skrev:
ja rekomenderar Alpine.. ha nyss köpt 9855r å är då inte edd dugg besviken. den lever upp till namnet å är värd varenda krona tycker jag.

Kan hålla med om att Alpine 9855 är bra. Har ju själv en sådan. Men skall man kanske inte tävla, inte har nytta av tidskomp,EQ och övriga finesser så tycker jag att Pioneeren är strået vassare. Det blir lite onödiga pengar att lägga på en 9855a om man inte har nytta av alla finesser..

524 Inlägg
17 augusti 2006
Köp 53an då,, den e jäävligt snygg och prisvärd tycker jag. Har själv en sån.

757 Inlägg
17 augusti 2006
DEH-P80MP då? kostar lika mycket som Pioneer P77MP

glömde tillägga på brl
Senast redigerat av Lanjin (17 augusti 2006)

49 Inlägg
17 augusti 2006
Annars har juu nakka ganska bra grejer... Cleant och bra ljud, http://www.nakamichi.com/home.html.

Mitt lilla projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=201153
Hoppas ni gillar läsningen och kommenterar;)
Bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbi dum.

8 Inlägg
18 augusti 2006
Trådstartare
okej okej, men jag får pioneeren för ca 2 lax, köper av en kompis. så jag tycker det känns svårmotiverat att köpa någon av de andra, då jag förmodligen inte orkar hålla på med tidskomp osv, utan bara vill ha schysst ljudkvalite.

6 851 Inlägg
18 augusti 2006
borre88 skrev:
okej okej, men jag får pioneeren för ca 2 lax, köper av en kompis. så jag tycker det känns svårmotiverat att köpa någon av de andra, då jag förmodligen inte orkar hålla på med tidskomp osv, utan bara vill ha schysst ljudkvalite.

Helt klart värt de pengarna..Som jag sagt tidigare, det är en väldigt bra maskin för rimliga pengar.

524 Inlägg
18 augusti 2006
Är det nån som vet om det finns rattfjärr till alpinestereona? Pioneer har ju en sån man fäster på ratten men finns det till alpine?

6 851 Inlägg
18 augusti 2006
GrebyAxel skrev:
Är det nån som vet om det finns rattfjärr till alpinestereona? Pioneer har ju en sån man fäster på ratten men finns det till alpine?

Tror inte att Alpine har någon rattfjärr alls. Kollade lite för nått år sedan och det fanns ingen.
Men jag har ju förståss denna, mycke närmare rattfjärr kommer man inte (Alpine/MOMO orginal)

http://www.garaget.org/?car=7746&image=70921

8 Inlägg
19 augusti 2006
Trådstartare
tänkte bara meddela att jag köpte pioneeren, kan inget annat säga än att jag är supernöjd. grymt bra ljud. tror inte jag kunde fått nåt bättre för de pengarna jag gav för den (2k).

tack för all hjälp!

2 103 Inlägg
19 augusti 2006
har en pioneer P7700 MP rekommenderas varmt....men tror dock den gått ur sortimentet och fått en ersättare tongue

Sök