Min 900 turbo-96:a har börjat att gå dåligt, när man gasar så låter det som att den går på 3cyl. Släpper man då gasen så låter den ok. Även om man står still och varvar så är allt ok. Men om men segdrar så blurrar den. Vad kan detta bero på?
vad är det? troligen något med tänningen eller? hur ser jag detta? är ny på detta bilen är chipad, har dumpevntil, 3,5tum hela vägen kan det räcka att byta tändstift?
Di kassetten låter det som.. Skippa å byt tändstiften och åk till någon saab verkstad och kolla om dom inte har en liggandes så du kan testa och se om det är det.
"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"
Di kassetten låter det som.. Skippa å byt tändstiften och åk till någon saab verkstad och kolla om dom inte har en liggandes så du kan testa och se om det är det.
Varför skippa att byta tändstiften? Kostar typ 200kr och det är aldrig fel att byta ut gamla stift...
har nu bytt stiften och bilen går bra, har jag tur var det så lätt 3 av stiften var vita med lite beläggning på(det är väl så det skall se ut?), ett var vit-gul med mycket mer beläggning på vad kan det bero på att ett stift ser ut på detta vis?