3150
Sök

Bilstereon dör, hittar inget fel!

88 Inlägg
22 september 2009
När morsan hade sitt ljudsystem i 850in så gjorde den så men jag tog en grövre kabel tror det var en 2,5mm2 kabel direkt från batteriet sen en säkring å rätt in i stereon.
Sen fungerade allting klockrent.
Fast min moorbror var ute för ett sånt senario oxå fast han hade kopplat in "högnivå" på stget sen bytte han till RCA å då funkade allt =S aja lycka till iaf

Limpan

8 156 Inlägg
24 september 2009
Vad ligger spänningen på normalt (när allting fungerar ok), när spänningsfallet kommer och när HU:n stänger av sig stup i kvarten? Funkar laddningsregulatorn ok (om det finns en sådan)?
Det kan ju faktiskt vara så att HU:n dör av en spänningstopp (följt av ett spänningsfall) istället för det omvända.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

18 Inlägg
25 september 2009
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Vad ligger spänningen på normalt (när allting fungerar ok), när spänningsfallet kommer och när HU:n stänger av sig stup i kvarten? Funkar laddningsregulatorn ok (om det finns en sådan)?
Det kan ju faktiskt vara så att HU:n dör av en spänningstopp (följt av ett spänningsfall) istället för det omvända.

Jodå, det har jag funderat många gånger på, jag har provat med 5 olika regulatorer (varav 2st nya) men utan resultat. Därför jag ska byta till växelströmmare nu. Men borde inte stereon fungera utmärkt om man kopplar hu:n på batteriet och bilen är avstängd om det skulle vare regulatorn? eller om man dödar strömmen till bilen men kör stereon direkt på batteri.. Då borde den ju bara fungera om regulatorn vore kass.. Aja ska iaf leta vidare. Har då aldrig vare med på jävligare. En stereo ska bara fungera den om man kopplar kablarna rätt, har då gjort världens sämsta inkopplingar på andra bilar som bara fungerar.. Blir då bara brydd jag.

Tack alla för tipsen iaf.

Sök