Har börjat slakta en Kadett B -71 som hade stått i garage sen 1990, snart körda 7600 mil. var tänkt att den skulle renoveras upp med originalmotorn kvar men har nu tänkt gå på lite större motor (funderar fortfarande på vad det ska bli för nått).
Så här är mina planer:
renovera och lacka karossen, originalstuk på bilen dvs inge breddning, kjolar eller m3 speglar.
invändigt hade jag tänkt gå på sportstolar och eventuellt halvbur, fixa ordning på instrumentpanelen med lite mätare och lite annat tjaffs.
motormässigt var det tänkt ungefärliga 200 hk kanske lite till (sughästar, inge turbo) också sugen på köra förgasare istället för sprut! skulle helst vilja hålla mig till opel, men även funderat på en volvosnurra eller bmw snurra m42b18. kom gärna med förslag på lämpliga motorer att få ut cirkus 200 sug hästar ifrån.
självklart blir det att byta drivlina samt framvagn + konvertera till servo
Då detta kommer bli ett segstartat projekt med till en början rivning och renovering av karossen är på grund av att jag fortfarande söker arbete... men ber gärna om tålamod
Detta är det första bilbygget jag ger mig på, så jag är tacksam för all hjälp under tiden!