3332
Sök

Tips? Caddy GT -88

Medlem i GTIklubben
401 Inlägg
19 september 2009
Lite onödig info:

Alla europeiska caddysar är tillverkade i Sarajevo av TAS. TAS = Tvornica Automobila Sarajevo

Fabriken blev bombad och produktionen lades ner -92.

Bilen började byggas i USA och såldes där tom -83. Sen skeppades pressformarna över till Europa och det forna Jugoslavien. Jänkarna fick idén med en golf pickup efter att de hade en golf som hade blivit skadad o produktionen och hade fått taket avkapat som användes för interna transporter inom fabriksområdet.

Caddy tillverkades till ~2004 i sydafrika, dock med lite annorlunda front och inredning, samt andra detaljer.

Europeiska caddy mk1 har en dubbelplåt fram i hjulhuset som alltid rostar inifrån då det saknas rostskydd just där.

Det finns två olika varianter på infästningar på bakvagnen på dessa. Skiljer på ingästningen på bladfjädern mot karossen.

Jag rekomenderar ett riktigt offroad stuk på din bil. ALLA andra kör med vrålsänkt o tyskstuk. Det börjar bli trist... smile

18 Inlägg
23 september 2009
Trådstartare
Ja, det hade ju vart skojj med offroad. men då ska man ha 4hjulsdrift å då lär man byta motor å en hel del annat så det blir väldigt mkt att göra. men först å främst ska den igenom besiktningen, har ett tak som det har ramlat ner massor med snö på så det är alldeles buligt. Behöver hitta ett ställe som man kan köpa detaljer som lyktor å lyktglas. Tips på hemsidor?

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
23 september 2009
www.typ-17.de - tysk sida med mycket saker!
tillbilen.se - svensk sida med stylinggrejjer

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Medlem i GTIklubben
401 Inlägg
23 september 2009
wieweg skrev:
Ja, det hade ju vart skojj med offroad. men då ska man ha 4hjulsdrift å då lär man byta motor å en hel del annat så det blir väldigt mkt att göra. men först å främst ska den igenom besiktningen, har ett tak som det har ramlat ner massor med snö på så det är alldeles buligt. Behöver hitta ett ställe som man kan köpa detaljer som lyktor å lyktglas. Tips på hemsidor?

Nej då, bara det ser ut som offroad räcker. 4wd behövs inte när man bara ska glida smile.

18 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
Har man en som ser ut som en offroad ska man ju glida i skogen =P men det är bättre med farsans bil så jag får använda den till det istället wink Nu ska jag leta vindruta! Hoppas det finns nån på skroten

18 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
Det fanns ju inge mkt grejjer på dom sidorna heller =/ typ lyktor bara. jag är ute efter rökfärgade bromsglas.

18 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
Kan ingen hjälpa mig med att hitta rökfärgade lyktglas..? jag tycker jag har letat å letat men hittar fan inga snygga alls.

Medlem i GTIklubben
401 Inlägg
3 oktober 2009
wieweg skrev:
Kan ingen hjälpa mig med att hitta rökfärgade lyktglas..? jag tycker jag har letat å letat men hittar fan inga snygga alls.

Finns i princip inget sånt till caddy. För liten marknad tippar jag på, det bästa, så vitt jag vet, som går att uppbringa är vit röda lampor.

18 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
Konstigt, jag tycker endå caddy känns ganska populärt?.. Får väl nöjja mig med det som finns nu då. blir nog å slänga iväg en beställning till dalhems och en till vwcaddy idag.

Sök