3638
Sök

Lanzar på BRL.se

16 Inlägg
1 april 2009
Trådstartare
Tjenare!

Tänkte köpa JBLs nya 4-tummare och 6x9or på BRL.
Alltså "JBL GTO-428" och "JBL GTO-938"

Men fick nu se att dom har fått in högtalare från Lanzar, så funderar på att köpa deras 4-tummare och 7x10or istället.
Alltså "LANZAR VX420" och "LANZAR VX7104"

Så har nu lite frågor
Finns det några nackdelar med 7x10or jämfört med 6x9or? Är det sämre ljudkvalité i Lanzar högtalarna jämfört med JBL högtalarna som jag tänkte köpa först? Är Lanzar något skitmärke överhuvudtaget? Har aldrig hört talas om dem tongue

Det är nåt fel som är trasigt

9 Inlägg
1 april 2009
Lanzar är absolut inget skitmärke!  BRL eller Bilradiolagret som det då hette 98/99 då hade dem mycke Lanzar grejor som ja vet folk kör med änn idag!  lovar dig köp Lanzar du kommer ej bli missnöjd.  utav egen erfarenhet så  tycker jag det spelar i stil med JBL, och dem är ju kända för leverara ljud kvalitet! har dock ej aldrig hört en 7*10" men har svårt att tro att dem ska låta sämre.  dem ligger ju på  totalt 2" mera så snarare borde dem låta bättre iaf när man ser i Bas sympunkt.  Köp dem och mata dem med ett  lagom kraftigt 2 kanals steg så kommer du nog alla gånger bli  nöjd! smile  mvh.

16 Inlägg
1 april 2009
Trådstartare
Tack för svar! Riktigt gött att höra smile

Det är nåt fel som är trasigt

Team dBakuten
3 453 Inlägg
2 april 2009
MEN! Lanzar är inte riktigt vad dom en gång var.. De gamla optidrive stegen var ju grymma..
Men det var ju många år sen nu. Lanzar fungerar säkert bra men dom är inte på långa vägar vad dom
en gång var.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

530 Inlägg
5 oktober 2009
På tal om lanzar så har jag kommit över ett gammal Lanzar Optidrive d800 tror jag de hette.. ( svårt att urskilja texten då de har varit med i några år)

Någon som har mer info om stegen?
2x30amp säkringar sitter i och de är 2kanaler. Mer vet jag inte tongue

Lika bra att hålla käft och låta folk tro att man är en idiot än att öppna käften och bevisa att dom har rätt.
Mitt projekt! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=183794

4 074 Inlägg
5 oktober 2009
MxKrus skrev:
På tal om lanzar så har jag kommit över ett gammal Lanzar Optidrive d800 tror jag de hette.. ( svårt att urskilja texten då de har varit med i några år)

ett sånt har jag haft! smile vi lasta ner det så vi fick lov att ersätta säkringarna med kablar med kabelskor på... och till och med dom kablarna smälte! riktigt bra ös i dom stegen.... vad gav du för det?

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

219 Inlägg
5 oktober 2009
dom nya lanzar grejerna är SKIT jämfört med deras gamla grejer. dom har gått över till budget/billighets grejer. så ja skulle hellre satsa mina pengar på jbl kicker eller rockford om ja nu ska handla på brl.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
5 oktober 2009
Tokken skrev:
MEN! Lanzar är inte riktigt vad dom en gång var.. De gamla optidrive stegen var ju grymma..
Men det var ju många år sen nu. Lanzar fungerar säkert bra men dom är inte på långa vägar vad dom
en gång var.

Precis...

Lanzar ingår i vad man brukar säga "det var bättre förr".....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

317 Inlägg
5 oktober 2009
Som ni anser med allt ja smile

Vi kan billjud - www.brl.se - Vi kan billjud

2 665 Inlägg
5 oktober 2009
Lanzar har varit med sedan början av 90talet (i sverige) så det vet vad de gör!

Ni som har varit med ett tag, Kommer ni ihåg backe bussen. Tror det var första demobussen i sverige med massor av basar. Var det 16st 12" ??

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Gladen Audio
2 388 Inlägg
5 oktober 2009
Rickard-v skrev:
Lanzar har varit med sedan början av 90talet (i sverige) så det vet vad de gör!

Ni som har varit med ett tag, Kommer ni ihåg backe bussen. Tror det var första demobussen i sverige med massor av basar. Var det 16st 12" ??

Du menar så många som en helt normal värmländsk poppa på stan-bil har numera? big_smile

Tror inte lanzar är så bra numera precis som andra påpekat då dem bytt ägare nån gång väl.
med mer o mer profitkåta ägare brukar produkternas kvalite o prestanda minska i samma takt som försäljningen ökar.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

530 Inlägg
5 oktober 2009
BJonsson skrev:
MxKrus skrev:

ett sånt har jag haft! smile vi lasta ner det så vi fick lov att ersätta säkringarna med kablar med kabelskor på... och till och med dom kablarna smälte! riktigt bra ös i dom stegen.... vad gav du för det?

Oj nu vågar jag nog inte riktigt säga då jag är rädd att gammla ägaren ser de här! Haha lol
300:- big_smile

Han hade inte testat de då han inte är intresserad över huvud taget i billjud. Steget satt i bilen som han köpte förra veckan och han trodde de va nått skit steg haha. 

Har inte hunnit testa de ännu men antar att de ger lite mera ös än mitt Gas Alpha steg smile

EDIT:

Hur lågt vågar man lasta steget och hur många RMS watt ligger de på om nån fortfarande har info om steget?
Hittar inget om just mitt steg även om jag sökt en del på Google tongue
Senast redigerat av MxKrus (5 oktober 2009)

Lika bra att hålla käft och låta folk tro att man är en idiot än att öppna käften och bevisa att dom har rätt.
Mitt projekt! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=183794

4 074 Inlägg
5 oktober 2009
MxKrus skrev:
BJonsson skrev:
MxKrus skrev:

Oj nu vågar jag nog inte riktigt säga då jag är rädd att gammla ägaren ser de här! Haha lol
300:- big_smile

Han hade inte testat de då han inte är intresserad över huvud taget i billjud. Steget satt i bilen som han köpte förra veckan och han trodde de va nått skit steg haha. 

Har inte hunnit testa de ännu men antar att de ger lite mera ös än mitt Gas Alpha steg smile

Haha..... jag bytte mitt mot en låda öl,men de va ju som sagt många många år sen nu! Ja det kommer spela på en del om det funkar som det ska...
riktigt brutala steg de där

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

Sök