3727
Sök

Hur lättar man svänghjulet och var?

20 Inlägg
10 oktober 2009
Trådstartare
jag undrar om någon kan ge tips på hur ja ska göra när ja lättar mitt svänghjul på min saab t16 92:a. jag har tillgång till svarv men vart ska ja svarva av på svänghjulet? sen när de ska balansera de hur gör ja då? har läst att man kan sätta hjulet i ett skruvstäd på nå vis och balansera de själv?? stämmer de eller är ja ute och cyklar

är tacksam för svar
Senast redigerat av frippe89 (10 oktober 2009)

28 Inlägg
10 oktober 2009
tycker att du inte ska ge dej på de om du inte är 100 på hur du ska göra de för får ju absolut inte bli obalans men de är ju va jag tycker smile

371 Inlägg
11 oktober 2009
Du svarvar av på den sidan som är mot motorn.
Och efter det så lämnar du in, gärna vevaxeln,stora remskivan, svänghjulet, tryckplattan och balanserar allt tillsammans för bästa resultat.

20 Inlägg
11 oktober 2009
Trådstartare
hur mycket går en balansering på då?

I got Dubs!
2 423 Inlägg
11 oktober 2009
1500 för kolvar,vevstake,svänghjul,tryckplatta,vevaxel

teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
444 Inlägg
11 oktober 2009
need_4_boost skrev:
Du svarvar av på den sidan som är mot motorn.
Och efter det så lämnar du in, gärna vevaxeln,stora remskivan, svänghjulet, tryckplattan och balanserar allt tillsammans för bästa resultat.

Jag svarvade av på tryckplattesidan, då startkransen på B20in sitter mot motorn. Svarvade utifrån och in, lämnade 5 mm kvar innan jag kom till lamellytan. Svarva nå distanshylsor och dunka i längre styrpinnar för tryckplattan bara. 2.5-3kg brukar det ge, och det är mycket med tanke på att det är i utkanterna där det gör mest skillnad.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/28638/707814_nchxf5.jpg

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå

Sök