Tjena! Tänkte så småningom öka prestandan i min bil, men vet inte vart jag skall vända mig. Grejen är att jag har rabatt på BSR i Uppsala, men Nordic känns mer etablerade på Saab-sidan, så, help me! please!
ok jag har själv BSR grejer i min 850R men undrar då vad för dåligt erfarenhet ni har från dessa..när jag köpte min bil så var den redan chipad på BSR och nu när jag har haft den har det inte varit några problem trots att den har gått som både bruksbil och strippen bil.
Jag skulle välja Nordic, Turbocenter eller Maptun. En bekant bytte från BSR steg 3 till Maptun steg 3, och det blev en väldig skillnad. Bilen går bra mkt bättre. Dessutom hade han problem med svajande och sjunkande laddtryck med BSR´s program. De undersökte bilen hans, men kom fram till att allt var som det skulle. Sen han bytte till Maptun har allt varit bra med hans bil.
Alla färdiga program kan ha lite små missar för att de är mass framtagna och inte unikt för din bil. Alla motorer är lite olika och där med lite unika. Vill du ha ett nästan felfritt så åkt till en filma som mappar din bil på tex rullande landsväg.