3433
Sök

Köpråd Volvo 945 -97 Långmilare

126 Inlägg
18 oktober 2009
Trådstartare
Hade tänkte byta bil nu och har hittat en Volvo 945 på Blocket.se som verkar intressant men när jag sökte på TS så framkomm det att den gått 71000 mil men bytt motor som tydligen gått ca 16000 mil är det något man ska vara orolig över att själva bilen gått så långt?

Spännande män luktar diesel

Trucker
2 710 Inlägg
18 oktober 2009
Nä, borde man ej va. Den kan vara bra omhändertagen,  kolla själv att saker och ting är bytt på den och allt sånt. Mkt mer än så är det inte.

Lycka till

Fart missbrukare

huh?
10 427 Inlägg
18 oktober 2009
Jag skulle nog vara orolig för att det mesta kan själv-dö (AC-detaljer, servopump, generator, osv).
Men kanske är mycket bytt genom tiderna, för stötdämparna lär ju ha varit tvärslut två gånger om tongue

126 Inlägg
18 oktober 2009
Trådstartare
Tack för svar,är lite orolig över bakaxel hur den är och övriga elektoniken är,skall kontakta säljaren imorgon måndag tänkte jag.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
18 oktober 2009
beror helt på hur snål man är själv hade jag nog köpt en runt 20-30 tusen mil då de ligger i prisklass 10-20 tusen kr ...

de man ska kolla över på 940is är ju turbon kopplingen rost att växelådan fungerar som den ska att de inte sitter en öppen/hyrbid dumpventil på den

är allt de ok haru en turbo raket som kommer gå många mil

126 Inlägg
18 oktober 2009
Trådstartare
Det är en 95a
steifan skrev:
Vad är det för årsmodell förresten?

933 Inlägg
18 oktober 2009
Thobbie80 skrev:
Det är en 95a
steifan skrev:

Du har skrivit 97 i rubriken? tongue

126 Inlägg
18 oktober 2009
Trådstartare
MrEricsson skrev:
beror helt på hur snål man är själv hade jag nog köpt en runt 20-30 tusen mil då de ligger i prisklass 10-20 tusen kr ...

de man ska kolla över på 940is är ju turbon kopplingen rost att växelådan fungerar som den ska att de inte sitter en öppen/hyrbid dumpventil på den

är allt de ok haru en turbo raket som kommer gå många mil

Det är en 945 2,3 turbo automat

126 Inlägg
18 oktober 2009
Trådstartare
Såg de t med nu.. big_smile
martincool skrev:
Thobbie80 skrev:
Det är en 95a
steifan skrev:

Du har skrivit 97 i rubriken? tongue

blacken
18 oktober 2009
steifan skrev:
Jag skulle nog vara orolig för att det mesta kan själv-dö (AC-detaljer, servopump, generator, osv).
Men kanske är mycket bytt genom tiderna, för stötdämparna lär ju ha varit tvärslut två gånger om tongue

Bara två gånger?.. big_smile

626 Inlägg
18 oktober 2009
jag skulle nog avvakta och leta vidare. det är ju en dussinbil så borde inte vara så svårt och hitta något liknande som gått mycket mindre smile

för att bli gammal och vis, måste man vara ung och galen!

126 Inlägg
18 oktober 2009
Trådstartare
hinowa skrev:
jag skulle nog avvakta och leta vidare. det är ju en dussinbil så borde inte vara så svårt och hitta något liknande som gått mycket mindre smile

Den tanken har slått mig med då det inte finns papper på att motorn och växellådan är bytt,fanns heller inga papper på om service är utförd.

huh?
10 427 Inlägg
18 oktober 2009
blacken skrev:
steifan skrev:

Bara två gånger?.. big_smile

Har noterat att det tar c:a 30 000 mil innan det brukar vara tvärslut runt om tongue

362 Inlägg
18 oktober 2009
Det är ju väldigt olika, min granne har en 855 GLT -97 automat som gått 85 000 mil som är kanonfin som han haft sedan ny. Aldrig bytt motor eller autlåda, men då är den väl skött också..

Allmänt envis
12 512 Inlägg
18 oktober 2009
Beror ju på hur den varit skött och körd, men när det gäller en dussinbil som Volvo känns det som att det är lämpligast att ta ett ex som inte gått så långt. Även om du får långmilaren gratis, kan hela priset upp till en "normal" 945 snabbt ätas upp om du har otur.

Eller så får du världens bästa bil som aldrig krånglar, vem vet? Men det känns som att det är en rejäl chansning smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

126 Inlägg
18 oktober 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
Beror ju på hur den varit skött och körd, men när det gäller en dussinbil som Volvo känns det som att det är lämpligast att ta ett ex som inte gått så långt. Även om du får långmilaren gratis, kan hela priset upp till en "normal" 945 snabbt ätas upp om du har otur.

Eller så får du världens bästa bil som aldrig krånglar, vem vet? Men det känns som att det är en rejäl chansning smile

Jo de känns ju lite surt om man säljer sin bil som funkar felfritt för att byta till en som rasar efter en månad(har råkat ut för det innan)Så det kan vara ett riktigt lotteri.

Sök