Jag har 2 st 6.9 i min hatt hylla på bilen(Audi a3) och de drivs utan något slutsteg. Fann nu hemma 2 st(Original högtalare Volvo s60) 3.5" som jag tänkte sätta i, det kommer inte bli så stor skillnad va på 6.9orna va? ljudmässigt asso! För de agerar bas ljud nu, man kommer inte märka så stor skillnad va?
Nej jag har inget slutsteg till 6x9? Dom spelar utan och är bra kräm i dem! Ja men om ja kopplar i 3.5" blir det diskant ljud! mean jag kommer inte kunna höra någon större skillnad på 6x9orna? Ska ja dra dom separat eller genom samma sladdar? Am i right?
Men bra att du svarar på frågorna då.... Du har alltså 6x9orna i hatthyllan och driver dom på två kanaler på stereon? Då sätter du väl 3,5orna fram så du får nåt ljud även där, och driver dom på två andra kanaler på stereon.
Fram har jag redan nya högtalare i dörren! så drar vell kabel från 6x9orna till dom! Mean vet ju inte var ja ska sätta 3.5"erna om jag ens ska ha dom? märker man skillnad på 2 st? Har ingen lust o skära mer i hatthyllan då den precis pallar vikten nu!
Om du tänkte placera 3,5" bredvid 6x9 i hatthyllan då hör du absolut ingen skillnad, helt meningslöst att göra detta. Om du ända gör det kan du dra en kabel från 6x9 till de nya! Troligen har 3,5" lägre känslighet så du kommer inte höra dem.
Klart du har slutsteg annars skulle du inte höra någon musik i dem. Du har ett litet slutsteg som sitter i huvudenheten.