4017
Sök

Biltemas varvräknare på 12v växelström?

956 Inlägg
15 oktober 2009
Trådstartare
Hej funderar om biltemas http://www.biltema.se/products/product. … mId=158044 fungerar att köra på 12v växelström? Sen undrar jag om nån vet vart varvtalet visas och vart batterispänningen visas.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

Darth Vader
1 644 Inlägg
15 oktober 2009
Den visar väl enbart varv? Skall inte säga säkert dock

Växelström lär inte fungera då det är LED:s vi talar om
Senast redigerat av DoWahDiddy (15 oktober 2009)

Braaaaap?

956 Inlägg
15 oktober 2009
Trådstartare
DoWahDiddy skrev:
Den visar väl enbart varv? Skall inte säga säkert dock

Växelström lär inte fungera då det är LED:s vi talar om

Står iaf varv/voltmätare, så borde visa båda.

Ok, borde kanske gå att hitta en omvandlare då.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

699 Inlägg
15 oktober 2009
bara å sätta dit en likriktare ju, skitenkelt!

Bilgalen elektriker :)

956 Inlägg
15 oktober 2009
Trådstartare
JonasHalt skrev:
bara å sätta dit en likriktare ju, skitenkelt!

Satt precis och läste om det.  Vet att jag använt en sån här till något annat förut och har en över, fungerar en sån eller behövs det en lite grövre?  Det är nr 90050 på http://www.kjell.com/.

Fakta om den:
Typnummer: W10G
Ifsm (Transienttålighet): 50A
Vf (Maximal framspänning): 1V
Vrrm (Maximal backspänning): 1000V
Ir (Läckström backriktning): 10µA
Io (Kontinuerlig maxström): 1.5A

//snoddas

956 Inlägg
15 oktober 2009
Trådstartare
Någon som kan uttala sig om likriktaren kan fungera och isf hur den ska kopplas in?

//snoddas

Följ strömmen..
233 Inlägg
21 oktober 2009
Jag utgår från att du ska montera den i en bil och då kopplas den till tändspolens negativa (minus) skruv eller alternativt till varvräknaruttaget på din elektroniska box. I en bil är det endast generatorn som är växelström, resten är likström.

Sök