3344
Sök

Angående fartkameror på autobahn

501 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
#1
Tjena !
Var nere i tyskland i helgen på en liten weekend passade på att testa saaben lite blixtrade till på 4 fartkameror så nu är min fråga vad kommer hända ?
kommer jag få böter skickade hit till sverige eller hur blir det?  Nån som varit med om något liknande?

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.

335 Inlägg
20 oktober 2009
#2
som de ser ut på bilderna så har dom inget regnr att skicka dom till


501 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
#3
jag hade regnummret på när jag åkte ner

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.

-utan 940
1 728 Inlägg
20 oktober 2009
#4
Jag skulle tro att de inte orkar bry sig för de vet att de inte kan göra nåt om du väljer att inte betala, däremot hörde jag att det planeras någon typ av samarbete mellan olika EU-länders kronofogdemyndigheter för att man bland annat inte ska kunna slippa undan böter när man kör för fort utomlands.
Du hade tur som inte blev stoppad av polisen, då hade du fått betala böterna kontant på plats och hade du inte haft kontanter hade de låst in dig tills du fixat fram pengarna.

9 108 Inlägg
20 oktober 2009
#5
Du funderade inte på att sakta ner efter första eller andra blixten? roll


montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
20 oktober 2009
#6
vad är hastighets gränsen på autobahn?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

501 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
#7
2 blixtrade till på autobahn dom 2 andra på landsväg ..   autobahn är lite olika hastighetsbegränsningar ibland 100 sen 120 på vissa det är lite olika..

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.

501 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
#8
MilleN skrev:
Du funderade inte på att sakta ner efter första eller andra blixten? roll
Joo det gjorde jag tongue men deras jävla skyltar är lite konstiga..

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
20 oktober 2009
#9
det är alltså inte som man alltid har hört "obegränsad" fart? utan det håller sig i hastigheter som våra svenska?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

3 354 Inlägg
20 oktober 2009
#10
vissa ställen är det bara att gasa på men händer det nåt så blir det vårdslöshet om jag har uppfattat det rätt.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Meister
6 763 Inlägg
20 oktober 2009
#11
båge skrev:
det är alltså inte som man alltid har hört "obegränsad" fart? utan det håller sig i hastigheter som våra svenska?
Förut var de frifart. Nu är det få delar som det är fri fart å


274 Inlägg
20 oktober 2009
#12
DIIEZEL skrev:
MilleN skrev:
Du funderade inte på att sakta ner efter första eller andra blixten? roll
Joo det gjorde jag tongue men deras jävla skyltar är lite konstiga..
Vad är det konstiga med de? Romerska siffror??
Senast redigerat av Bossni (20 oktober 2009)


VW-nörd?
4 332 Inlägg
20 oktober 2009
#13
Andreas 940 skrev:
Jag skulle tro att de inte orkar bry sig för de vet att de inte kan göra nåt om du väljer att inte betala, däremot hörde jag att det planeras någon typ av samarbete mellan olika EU-länders kronofogdemyndigheter för att man bland annat inte ska kunna slippa undan böter när man kör för fort utomlands.
Du hade tur som inte blev stoppad av polisen, då hade du fått betala böterna kontant på plats och hade du inte haft kontanter hade de låst in dig tills du fixat fram pengarna.
Svårt att fixa pengar om man är inspärrad tongue


501 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
#14
Bossni skrev:
DIIEZEL skrev:
MilleN skrev:
Du funderade inte på att sakta ner efter första eller andra blixten? roll
Joo det gjorde jag tongue men deras jävla skyltar är lite konstiga..
Vad är det konstiga med de? Romerska siffror??
Inte riktigt romerska siffror men är man van vid dom svenska skyltarna så kan det vara ganska bökigt med tyska skyltar..

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.

-utan 940
1 728 Inlägg
21 oktober 2009
#15
Mortalis skrev:
Svårt att fixa pengar om man är inspärrad tongue
Det går nog att jobba ihop lite pengar i fängelset om man är påhittig. yikes
Senast redigerat av Andreas 940 (21 oktober 2009)

12 086 Inlägg
21 oktober 2009
#16
Andreas 940 skrev:
Mortalis skrev:
Svårt att fixa pengar om man är inspärrad tongue
Det går nog att jobba ihop lite pengar i fängelset om man är påhittig. yikes
Vadå deala knark med mexarna? big_smile

2 911 Inlägg
21 oktober 2009
#17
DIIEZEL skrev:
Tjena !
Var nere i tyskland i helgen på en liten weekend passade på att testa saaben lite blixtrade till på 4 fartkameror så nu är min fråga vad kommer hända ?
kommer jag få böter skickade hit till sverige eller hur blir det?  Nån som varit med om något liknande?
Kommer troligen inte hända något.

Däremot lär ditt reg-nr hamna på deras hotlist, och blir du stoppad nästa gång du är där och dom slår ditt nummer i burken så får dom fram dina fyra tidigare fortkörningar + det du ev. gjorde vid tillfället så nyper dom dig på allt.

Fast det är väl bara 50-60 euro i böter för 30km/h+, så du kanske klarar dig med 3-400 euro och en hundring till polisen wink
Senast redigerat av Decibel (21 oktober 2009)

501 Inlägg
21 oktober 2009
Trådstartare
#18
Decibel skrev:
DIIEZEL skrev:
Tjena !
Var nere i tyskland i helgen på en liten weekend passade på att testa saaben lite blixtrade till på 4 fartkameror så nu är min fråga vad kommer hända ?
kommer jag få böter skickade hit till sverige eller hur blir det?  Nån som varit med om något liknande?
Kommer troligen inte hända något.

Däremot lär ditt reg-nr hamna på deras hotlist, och blir du stoppad nästa gång du är där och dom slår ditt nummer i burken så får dom fram dina fyra tidigare fortkörningar + det du ev. gjorde vid tillfället så nyper dom dig på allt.

Fast det är väl bara 50-60 euro i böter för 30km/h+, så du kanske klarar dig med 3-400 euro och en hundring till polisen wink
tre av gångerna var inte så farliga men en gång låg jag nästan 190 på en 80 väg

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.

36 Inlägg
21 oktober 2009
#19
Blev fotad i en minibuss på Autobahn i sommras. De blixtra till sen blev vi inlotsad av en MC-polis. Dom kunde tydligen bara skriva ut böter på plats till icke-tyskar. Därför stannade dom bara svenskar, danskar osv.
Blev 128 km/h på 100-väg. 190 Euro böter tror jag det var. Va inte jag som körde.


Sök