Jag hade åkt ca en mil (bilen var kall innan) då den bara stendog från ingenstans. Ingen varningslampa eller nåt lös innan, ingen tempvarning och ja jag hade bensin. Startade om bilen när jag fortfarande rullade och kunde då köra någon mil till innan det hände igen. Startade om igen och då gick det utan problem resten av dagen. Bensinpumpen funkar som den ska, filtret har bara gått ca 100mil och det märkliga var att det blev inga ryckningar eller något sånt alls innan. Den bara dog. Vad beror detta på? Jag har ett insatsfilter i bomull från JR, men det var allt som var på när den betedde sig märkligt. Nu sitter det ett 3" på och har kört 4 mil nu utan problem..
låter ngn el fel, kan va givaren som tilverkar gnista, vevaxel givare, eller ngn räle som bara koplar av el, om felet kommer, kan skriva till mig, jag jobbar lite med el i stockholm
låter ngn el fel, kan va givaren som tilverkar gnista, vevaxel givare, eller ngn räle som bara koplar av el, om felet kommer, kan skriva till mig, jag jobbar lite med el i stockholm
Ok, tack! Har kört hela dagen nu utan problem iaf Kan det ha varit fukt någonstans kanske?
Problemet kvarstår.. Ska ta bort och göra rent LMM:en och se om det blir nån skillnad.. Det enda jag kan komma på annars är väl att jag tog tändningsströmmen till laddmätaren från stereon, men det borde inte kunna orsaka detta kan man tycka.. Har nu märkt att det uppstår efter kraftig acceleration. Säg att du drar ur den på 2:an, petar i 3:an och börjar gasa, då stänger den av allt. Precis som om du skulle ha vridit av tändningen för att sedan vrida på den igen till andra "hacket" så alla kontrollampor m.m. börjar lysa.. Har verkligen ingen aning om vad felet kan vara..