3837
Sök

stöldmuttrar

212 Inlägg
19 juli 2005
Trådstartare
har stöldmuttar på mina fälgar, men har tappat bort nyckeln som man ska ha till dem så jag får inte av fälgarna, nån som har nått tips på hur jag ska få av dem?? ta en rondell å skära runt.. jag vet inte.. får nya fälgar denna vecka så.

Fotograf
183 Inlägg
19 juli 2005
tror du nån kommer skriva här hur man gör??? Skulle locka flera idioter att sno fälgar....

Administratör
11 955 Inlägg
19 juli 2005
MysdressLarry skrev:
har stöldmuttar på mina fälgar, men har tappat bort nyckeln som man ska ha till dem så jag får inte av fälgarna, nån som har nått tips på hur jag ska få av dem?? ta en rondell å skära runt.. jag vet inte.. får nya fälgar denna vecka så.

Vänd dig till din närmaste däckfirma så hjälper de dig säkert.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

29 Inlägg
20 juli 2005
Om idioterna som vill sno fälgar inte redan vet hur man gör det så är dom nog dummare än tåget.
Har svårt att tro att nån sitter och tänker att "nu ska ja ut och sno fälgar för det förklarade nån hur man gör på nätet"
Alla vet ju gärna hur man får bort en bult annars ska man nog ändra yrkesval som tjuv om man nu är inne på den banan.

Iaf så finns det ett verktyg att köpa som man använder för att ta bort låsbultar, vet dock inte vart man får tag i det då jag aldrig behövt använda det mer än i mitt arbete som mekaniker.

"Gottfrid" Volvo 240 GLT -89 (Långtidsprojekt som äntligen kommit halvvägs)
"Stortysken" BMW 540iM/6 nr 484/797
"Lilltysken" VW 1300 -68
"Bruno" Volvo 66 Kombi (Remjohan) -77

222 Inlägg
20 juli 2005
Håller med chrizz, vänd dig till närmaste däckfirma - de kan hjälpa dej...*veta*

Hellre chips än sex på festival!!!!

212 Inlägg
20 juli 2005
Trådstartare
har varit ner på en säckfiram/bilverkstad å där sa de att de visste inte hur man skulle göra för att få bort dem..de hadde inte sett en liknande smöldmutter förut.

222 Inlägg
20 juli 2005
MysdressLarry skrev:
har varit ner på en säckfiram/bilverkstad å där sa de att de visste inte hur man skulle göra för att få bort dem..de hadde inte sett en liknande smöldmutter förut.

Prova denna länken.....
Lycka till!

http://www.dackia.se/next_site/verkstader.asp

Hellre chips än sex på festival!!!!

212 Inlägg
21 juli 2005
Trådstartare
tack för alla svaren, men jag lyckades hitta hylsan som man skulle ha..
hade rullat ner i avlopper i garaget..

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
22 juli 2005
Måste slänga in ett inlägg som är något offtopic!

Har en polare som jobbar på däckverkstad, En dag kom det in en herre å ville byta ifrån sommar till vinterdäck/ Å han hade köpt en sats med 4:a låsbultar och satt alla på samma hjul! ha ha ha

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

126 Inlägg
22 juli 2005
jag har ett specialverktyg till stöldmuttar  passar alla fälgar
så de e inga problem

99 Inlägg
22 juli 2005
Nu hadde du ju hittat den, men..: Svetsa på en vanlig bult längst ut och skruva loss. Tror knappast du kommer ha kvar låsmuttrarna om du tappat bort nyckeln..? :-) Se upp bara så du inte skadar fälgen förståss.

Did Henry Ford write “You can have any color as long as it’s black.” on his website?

draminbil.nu
1 382 Inlägg
23 juli 2005
855 300 hk skrev:
jag har ett specialverktyg till stöldmuttar  passar alla fälgar
så de e inga problem

måste bara säga grattis! du har hittat ett verktyg som kan tabort bultar på VILKEN FÄLG SOM HELST! det måste verkligen vara helt unikt tongue

ICA-nisse
143 Inlägg
23 juli 2005
Oh shit! ett sånt verktyg måste jag ha!

99 Inlägg
23 juli 2005
Jag skulle också kunna göra ett sånt verktyg..  Ni vet dom där verktygen som finns att köpa på TV-shop typ, en sorts fast nyckel som passar till alla storlekar då liksom innanmätet försvinner innåt för det den behöver lämna plats åt oc h resten ligger runt själva muttern. Tänk er en sådan fast istället för dom där fåtal bitarna så har man kanske en 100 "nålar" som är fjäderbelastade på baksidan. En sådan med ett 1/2" fäste på, så ere bara trycka fast den över vilken stöldmutter som helst så passar den.

Men som jag sa innan, känns lättare med ett svetsaggregat :-)

Did Henry Ford write “You can have any color as long as it’s black.” on his website?

Sök