2288
Sök

Ny fråga:P Tryckplattan förhållande till svänghjulet?!:S

79 Inlägg
26 oktober 2009
Trådstartare
ny fråga...eller frågor

79 Inlägg
26 oktober 2009
Trådstartare
Bullet--- skrev:
Du har ingen bild på slitytan på tryckplattan?

där har du en till bild.
http://www.ladda-upp.com/bilder/25730/koppling

888 Inlägg
26 oktober 2009
Du kan inte lägga lamellen fel när du monterar den, du kommer märka varför.

287 Inlägg
26 oktober 2009
som sagt, byt ut hela skiten, jag gjorde på det billigaste sättet, genom att bara byta ut tryckplatta och lamell, men han bara starta den innan de va dags att riva ner det igen och byta utrampningslager och svänghjuslagret (det lilla), så härdan efter tänker inte jag snåla, för det blir bara mer jobb i slutändan smile

volvo ska de va :)

79 Inlägg
26 oktober 2009
Trådstartare
aa hade tänkt o byta de lagrena me ja...får la köpa skiten på mekonomen för 1500 då...ingen som vet billigare...sov gött

Fri fart för ett fritt folk!
14 083 Inlägg
27 oktober 2009
som sagt byt komplett kopplingspaket+packbox+lagret

när du tar ner svänghjulet tänk på att få tillbaka det rätt annars kommer inte bilen gå något bra

när motorn är nollad ska svänghjulets avsaknad av hål på kanten sitta för startmotorhålet

Kör fort så hinner inget hända...

79 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
svänghjulet sitter ju kvar, men tryckplattan och lamellen är borttagen. Jag glömde att markera vart tryckplattan satt i förhållande till svänghjulet. Hur gör jag nu??!:S

4 001 Inlägg
28 oktober 2009
Paaj skrev:
svänghjulet sitter ju kvar, men tryckplattan och lamellen är borttagen. Jag glömde att markera vart tryckplattan satt i förhållande till svänghjulet. Hur gör jag nu??!:S

dert har ingen betydelse, bara montera tillbaka att igen

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

79 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
kolvas skrev:
Paaj skrev:

asså e de så? jag har läst att de måste vara som de satt. O nån sa åvan att de va tvunget me:S
Senast redigerat av Paaj (28 oktober 2009)

4 001 Inlägg
28 oktober 2009
Paaj skrev:
kolvas skrev:
Paaj skrev:

asså e de så? jag har läst att de måste vara som de satt. O nån sa åvan att de va tvunget me:S

nä, svänghjulet måste monteras rätt men inte tryckplattan.
Lamellen måste naturligtvis centreras

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

79 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
kolvas skrev:
Paaj skrev:
kolvas skrev:

nä, svänghjulet måste monteras rätt men inte tryckplattan.
Lamellen måste naturligtvis centreras

aja så e de kanske ja...aa ajjemän, har inget centreringsverktyg men går la med en vanlig hylsa eller någat att centrera med...eller har du nåt tips.
Senast redigerat av Paaj (28 oktober 2009)

4 001 Inlägg
28 oktober 2009
hylsa brukar funka kanon

Sök