3393
Sök

Trimning av Volvo 142 -70

13 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
#1
Jag bestämde mig för att trimma min 140 lite lätt och kom över en Weber 36/36:a och ett 4-2-1 extraktorgrenrör. Efter att ha fått dit allt på sin rätta plats så visade sig att bilen inte ville bete sig rätt. Då jag startat bilen och låtit den bli varm så började bilen dö så fort jag tryckte till på gasen. Jag antog att detta var ett tecken på att bilen fick för mycket bensin så jag ströp tillförseln så mycket det gick men tyvärr utan framgång.

Vad gör jag nu? Måste jag byta kam för att få detta trimmet att fungera på min orginal B20 eller räcker det att byta munstycke i förgasaren (om det är möjligt)? Eller är det nåt helt annat?

Tack//Jacob


Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
28 oktober 2009
#2
Börja med att byta munstycken, det är nog det som ställer till det smile Det går inte att köra med vilka munstycken som helst, dom är lite kinkiga sådana förgasare smile
Senast redigerat av Volvo1968 (28 oktober 2009)

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...


Sök