3545
Sök

Stopp i bränslesystemet (Volvo 940)

54 Inlägg
10 november 2009
Trådstartare
Går bränsleslangen direkt ifrån bränslefiltret till motorn?

Det kommer nämligen inget bränsle i slangen som går in i motorn, så jag tänkte att man kanske kunde dra en egen slang.
När man blåser i bränsleslangen som ska in i motorn så går det trögt och det blåser tillbaka, trots att jag har lossat bränsleslangen som sitter på bränslefiltret, borde det inte susa fritt igenom utan motstånd då?

lossade bränslefiltret ifrån bränslepumpen och det var stopp, helt stopp i pumpen!
även när jag vred på tändningen och pumpen började bygga upp tryck så kom det inte en droppe....
testade och "starta" några gånger och till slut så lossnade det med ett stort "Poff" och det sprutade soppa.
Första gången som jag har blivit glad för att ha blivit nedsprutad av bensin wink
men det kommer fortfarande ingen soppa upp till motorn, misstänker att det är något mer stop på vägen.

Allt började efter jag hade hällt i en flaska STP fuel injector cleaner (den röda),
även kört på lite E-85 den senaste tiden och har funderat över ifall om dessa grejer kanske har löst upp gammal skit i tanken eller i slangarna som sen har följt med en bit och sedan fastnat.
Kanske även i dom tunna kopparrören i motorrummet?
Filtret är bytt & nytt smile

Usch, är helt kass på bränslesystem hoppas ni har överseende med detta cool ..

Lite hjälp skulle uppskattas cool
Senast redigerat av Pho3nicX (10 november 2009)

1 043 Inlägg
11 november 2009
Du kan dra en egen slang.

Sök