3308
Sök

Söker person som är duktig på trafikfrågor

DREAMTEAM
248 Inlägg
22 november 2009
Trådstartare
Hej.

Jag har problem med vägverket och vill ta reda på om de har gjort rätt vid en speciell vägsträcka ang. skyltningen. Jag har självklart varit i kontakt med vägverket och de nekar ju bara såklart. jag anser nämligen att jag har rätt till skade-ersättning då det är felskyltat där jag har kört bil.

Finns det någon här inne som är MYCKET kunnig och kan ALLA sorters olika regler för skyltning?
Eller om någon kan tipsa mig om personer som är MYCKET kunniga, som jag kan ta kontakt med.
nu snackar vi inte privatpersoner alltså.

Tacksam för alla tips & förslag.

Volvo 240 GL-R -90 (No turbo shit, just real power)
Volvo 240 DL Turbo -78 (Turbo projekt)
Vw Golf V "TSi" -08 (Das Auto)

164 Inlägg
22 november 2009
Om du berättar om bakgrunden i tråden så kanske vi kan hjälpa dig?

http://www.bimmerforum.se/ - Det demokratiska BMW-forumet - nu öppet för gäster!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=160650

mulle mek
679 Inlägg
22 november 2009
Nybakk_240 skrev:
Hej.

Jag har problem med vägverket och vill ta reda på om de har gjort rätt vid en speciell vägsträcka ang. skyltningen. Jag har självklart varit i kontakt med vägverket och de nekar ju bara såklart. jag anser nämligen att jag har rätt till skade-ersättning då det är felskyltat där jag har kört bil.

Finns det någon här inne som är MYCKET kunnig och kan ALLA sorters olika regler för skyltning?
Eller om någon kan tipsa mig om personer som är MYCKET kunniga, som jag kan ta kontakt med.
nu snackar vi inte privatpersoner alltså.

Tacksam för alla tips & förslag.

trafikpolisen i ditt län lr ort borde veta . Kommunen vet ju också vad som gäller så ta kontakt med  nån av dom o se vad du får för svar wink

Gasar tills det Rasar !!!

Random Hero
4 047 Inlägg
22 november 2009
skriv ditt problem här så får du säkert hjälp bättre än av endast en person

Dog food lid. Backwards

KTH Ingenjör;)
391 Inlägg
22 november 2009
Att fråga sånt på Gorg slutar ALLTID med spekulationer... Därav la han antagligen inte ut hela scenariot i tråden utan frågar bara efter folk som faktiskt kan sin sak och inte är gudar på internet...

Four rings to rule them all!

blacken
22 november 2009
Vad du behöver är en duktig paragrafvrängare, gurgla med ditt försäkringsbolag om det..

19 Inlägg
22 november 2009
Danne_gg skrev:
Att fråga sånt på Gorg slutar ALLTID med spekulationer... Därav la han antagligen inte ut hela scenariot i tråden utan frågar bara efter folk som faktiskt kan sin sak och inte är gudar på internet...

Sant

Drive It Like You Stole It

Med.lem
3 759 Inlägg
22 november 2009
Säg nu vad som har hänt, vi är nyfikna smile

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Saabifierad
2 031 Inlägg
22 november 2009
Mr_EmCom skrev:
Säg nu vad som har hänt, vi är nyfikna smile

Spekulation: TS har fått sina fälgar sönderkörda och menar att Vägverket är skyldiga att skylta innan vägen är bucklig/skadad plus att TS har hållt hastighetsgränsen men eventuellt menar att den är för högt satt i och med vägens skick.

Vägverket stödjer sig på sin gamla visa: man måste anpassa hastigheten efter väglaget och vill inte betala eller erkänna att man ens är skyldig att skylta då bucklorna/skadorna på vägen kan ha uppkommit närsomhelst förutom när Vägverket var där.

OBS: Enbart en spekulation (som folk pratat om tidigare i tråden att det blir efter ett tag på detta forum!!) wink
Senast redigerat av Slash (22 november 2009)

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Sök