3051
Sök

Ford Fiesta ST vs. Volvo S40 1.6

112 Inlägg
23 juli 2005
Trådstartare
Fick möjligheten att genom jobbet köra en Fiesta ST i femton mil, tillsammans med en arbetskamrat. Med oss på resan hade vi även en Volvo S40 1.6! Gissa vilken bil vi slogs om! big_smile

Efter de milen ville jag knappt gå ur bilfan igen! Vi byttes av ganska ofta och jag kan säga att 1.6:an kändes ju inte jättepigg i sammanhanget, fick hålla i ganska ordentligt för att hänga med överhuvudtaget!

Men ni som letar efter en smidig andrabil, kolla för fasen närmare på Fiesta ST! Grymt mycket kul bil för pengarna! Är ganska sugen själv faktiskt, får se om min BMW kanske får flytta ut...

1 639 Inlägg
23 juli 2005
Pröva en Yaris Turbo...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Brum säger bilen.
394 Inlägg
23 juli 2005
Har kollt på den.. ser grymt kul ut! ska tydligen vara grym väghållning oxå..
En yaris hadde jag aldrig petat på i samhanget..

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

112 Inlägg
24 juli 2005
Trådstartare
Yaris är säkert bra, men alldeles för ful big_smile

Fiestans väghållning var åt det klart fastare hållet. Höll i riktigt bra på småvägarna utan några speciella tendenser till understyrning. Lite BMW e30 över det hela smile

1 639 Inlägg
24 juli 2005
Jaja, ett fåtal under 60 kanske finner en Fiesta (!!!) snyggare än en Yaris smile
Även om man tycker den är ful så glömmer man det nog ganska snabbt bakom ratten, låg vikt extremt chassie och en turbo... Har provkört en och den var otroligt skojig, en bekants 93 Aero stog still i jämförelse, det kallar jag körglädje, skitsamma om den är ful smile

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Brum säger bilen.
394 Inlägg
24 juli 2005
mrcelica skrev:
Jaja, ett fåtal under 60 kanske finner en Fiesta (!!!) snyggare än en Yaris smile
Även om man tycker den är ful så glömmer man det nog ganska snabbt bakom ratten, låg vikt extremt chassie och en turbo... Har provkört en och den var otroligt skojig, en bekants 93 Aero stog still i jämförelse, det kallar jag körglädje, skitsamma om den är ful smile

Måste pointera att jag tycker inte fiesta st inte är snygg utan cool!
det är mer än vad jag kan säga om yaris..
sen så tror jag inte en jaris är lättare än en fiesta. rätta mig gärna big_smile 1000kg tror ja den ska väga..
Senast redigerat av Psychotic (24 juli 2005)

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

1 639 Inlägg
25 juli 2005
Psychotic skrev:
mrcelica skrev:

Måste pointera att jag tycker inte fiesta st inte är snygg utan cool!
det är mer än vad jag kan säga om yaris..
sen så tror jag inte en jaris är lättare än en fiesta. rätta mig gärna big_smile 1000kg tror ja den ska väga..

Spelar ingen roll hur cool den är, den har ingen TURBO :p

11 Inlägg
26 juli 2005
Focus ST kommer snart ut, den har turbo smile
2.5 liter rak femma på 217 häst som tydligen har massor med vrid på låga varv.
http://www.sportbilen.se/bilder/bilder/focusst2006.jpg

12 086 Inlägg
26 juli 2005
Fiesta ST känns märklig tycker jag.. den känns väldigt strypt. Man får varva något jävulskt för att få ut de 150hk.

men ganska cool bil med stripsen o de!smile

Sök