3320
Sök

Blå neonljus

101 Inlägg
25 november 2009
Trådstartare
Tjenare.

hade tänkt lackera min bil i silver och ha blå neonljus under bilen men vissa säger att det är olagligt och vissa säger inte det. vet ni vad som gäller??

123 Inlägg
25 november 2009
extremturbo skrev:
Tjenare.

hade tänkt lackera min bil i silver och ha blå neonljus under bilen men vissa säger att det är olagligt och vissa säger inte det. vet ni vad som gäller??

olagligt

16 197 Inlägg
25 november 2009
de finns säkert 100 trådar om just blått neon.. SÖK.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

101 Inlägg
25 november 2009
Trådstartare
är det bara blåa som är olagligt eller gäller det alla neon ljus??

16 197 Inlägg
25 november 2009
extremturbo skrev:
är det bara blåa som är olagligt eller gäller det alla neon ljus??

du får ha rött om de bara syns bakifrån å vitt om den bara synd framifrån.. allt annat e olagligt.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

274 Inlägg
25 november 2009
extremturbo skrev:
Tjenare.

olagligt, men vem bryr sig, sätt dit dom iaf!!!

Hornet85
25 november 2009
olagligt att köra med men inte olagligt att ha monterat. står ingenstans att du inte får ha dom monterade?
Jag har på min och ingen som sagt något när dom varit tända vid parkering och då har polisen ändå tittat på bilen.

82 Inlägg
25 november 2009
Du får ha precis vad du vill som lyser o blinkar o har sig när bilen står parkerad så länge det inte kan misstas för utryckningsfordon (polisen som avgör det sistnämda) Då bilen är parkerad gäller det i princip som utställning men startar du bilen så kan farbror blå bli stingslig.

32 Inlägg
25 november 2009
Neon är stenålder, dyrt, krångligt och meckigt! Köp diodslingor istället! http://www.blocket.se/goteborg/Flexibel … 16&w=2

En tolkning bilprovningen gjort(gör?) är att ljuskällan inte får vara synlig (denna tolkningen har nog mer med god smak att göra, för det ser ju förjävligt ut om ljuskällan syns!), men att skenet får synas. Dock samma som skrivits innan om färgerna mm.

Sök