3711
Sök

BMW Delar utomlands, erfarenhet och tips?

Licenssvetsare
927 Inlägg
23 november 2009
Trådstartare
Hej! Kollar runt lite på delar från olika ställen runt om i världen och försöker hitta ett trovärdigt ställe som har mycket delar och bra priser, men vill gärna ha tips från er som har erfarenhet inom utlandsköp..

Vilket land är det mest fördelaktigt att beställa från i dagsläget? USA, England, Tyskland, Kina eller kanske rent av nått baltiskt land?

Hur är det med moms, frakt och tull? Har läst så mycket olika o vill gärna få fram konkreta svar!

Har kollat igenom den klistrade tråden om paypal och liknande så det ska inte vara några problem..

Letar efter stylingprodukter, ljudprodukter och möjligtvis kolfiber material och kolfiber delar. Allt detta toöö en BMW E36 Sedan, den i min profil.

Tack på förhand, all hjälp och alla tips tas gladeligen emot! Dock ber jag er som har alltför mycket negativt att säga att ni säger det nån annanstans smile

196 Inlägg
24 november 2009
Tyskland och England är det som gäller (för mig). Eller inom EU iaf.

Mvh:
Thomas
Senast redigerat av Gemini__ (24 november 2009)

www.bimmerpower.org - för BMW-entusiaster

Licenssvetsare
927 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
Gemini__ skrev:
Tyskland och England är det som gäller (för mig). Eller inom EU iaf.

Mvh:
Thomas

Tips på nån bra hemsida?

12 086 Inlägg
24 november 2009
ebay.de är guldgruvan för Bmwdelar..
Tullfritt, låga fraktkostnader och månghalverade inköpspriser.

Bara lite tyska ord du måste lära dig först tongue

Licenssvetsare
927 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
JapMax skrev:
ebay.de är guldgruvan för Bmwdelar..
Tullfritt, låga fraktkostnader och månghalverade inköpspriser.

Bara lite tyska ord du måste lära dig först tongue

Får kolla på detta, är ju det att om man kan lita på privatsäljare? Får börja plugga in lite tyska då wink

12 086 Inlägg
24 november 2009
Privatpersoner säljer inga reservdelar på ebay tongue
Skulle de finns någon jävel så ignorera honom.

Ebay har ett ypperligt betygssystem, 50 paket av erfarenhet och jag har aldrig blivit missnöjd med hanteringen.

Licenssvetsare
927 Inlägg
25 november 2009
Trådstartare
JapMax skrev:
Privatpersoner säljer inga reservdelar på ebay tongue
Skulle de finns någon jävel så ignorera honom.

Ebay har ett ypperligt betygssystem, 50 paket av erfarenhet och jag har aldrig blivit missnöjd med hanteringen.

Jaha, trodde det var liknande tradera? Men detta låter ju underbart, får bli att kolla runt lite nu! smile

196 Inlägg
25 november 2009
Precis, ebay.de är din vän i detta fall. smile Köp bara av företag som har fått bra betyg. (Privatpersoner som säljer delar finns också).

Fraktkostnaderna får en att häpna ibland. Att få hem Bromsskivor + belägg runt om på flera kg kostar bara en bråkdel av vad det kostar att skicka inrikes t ex (skiljer förstås mellan olika handlare, kolla upp fraktkostnaden innan du slår till).  Rätt skumt, visar väl på att Posten har rätt höga priser.
Senast redigerat av Gemini__ (25 november 2009)

Licenssvetsare
927 Inlägg
25 november 2009
Trådstartare
Gemini__ skrev:
Precis, ebay.de är din vän i detta fall. smile Köp bara av företag som har fått bra betyg. (Privatpersoner som säljer delar finns också).

Fraktkostnaderna får en att häpna ibland. Att få hem Bromsskivor + belägg runt om på flera kg kostar bara en bråkdel av vad det kostar att skicka inrikes t ex (skiljer förstås mellan olika handlare, kolla upp fraktkostnaden innan du slår till).  Rätt skumt, visar väl på att Posten har rätt höga priser.

Japp ska kolla på det! smile Låter bra det med frakten iallafall smile

Ni använder PayPal då eller? smile

196 Inlägg
25 november 2009
Japp, brukar använda mig av det.

Licenssvetsare
927 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
Gemini__ skrev:
Japp, brukar använda mig av det.