Hej! Undrar om någon kan svara på detta. Jag har kopplat två slutsteg på min cd, den har dock bara en lågnivåutgång men jag köpte nån slags "splitter" på mds och koppla ihop stegen. Så jag hade tänkt att köra basen på ena och 6*9:orna på det andra men nu kommer problemet. 6*9:orna brummar typ bara och låter skit ingen diskant alls. Vad är det som är fel då?får den dålig signal kanske?hur skall jag få det att låta bra?
Okej, men då undrar jag detta, varför spelar dem klockrent om ja kör dem direkt på stereon?för stegen står in på lp utan på stereo så de e inget fel så.vad är det då för något??
låter som om delningsfiltret som sitter på steget är fel inställt!! annars kan det oxå vara så att du bara har en s.k. sub utgång på stereon!? men tror mest på filterinställningarna... lycka till!
Men du ska ju ha steget me 6*9"arna på högpassfilter, inte på lågpass.. Men om de nu surrar i högtalarna konstant så e då når som e trasigt, antingen steget eller högtalare, troligtvis steget..
Men du ska ju ha steget me 6*9"arna på högpassfilter, inte på lågpass.. Men om de nu surrar i högtalarna konstant så e då når som e trasigt, antingen steget eller högtalare, troligtvis steget..
som tidigare sagt så står det fortfarande inte på lp.plus att de låter likadant om ja byter steg..