3447
Sök

Dubbla talspolar och 4 kanaler

16 Inlägg
7 september 2006
Trådstartare
Jag har precis inhandlat en bas som har dubbla talspolar och jag har ett 4-kanals steg som går att brygga till 2 kanaler, och min fråga är:

Hur ska jag koppla så att jag får ut mest effekt? Basen ligger på 500wrms och steget är något GAS-steg, tror det ligger på 4x250w med separata delningsfilter (är inte säker på effekten på steget, men det spelar ingen roll)

Jag har inte kopplat in någonting ännu, men ska göra det så fort jag har tid, min fundering var att koppla varje spole för sig till en bryggad kanal (så att det blir som ett mono-steg) men när jag testade det på en tidigare bas och ändrade minsta lilla på filtret gick steget in i protection mode.
Samma sak hände när jag höjde volymen ganska mycket.

(Det var min kompis som fick mig att testa dela på kablarna så att jag fick 2 plus respektive 2 minus. Det var en vanlig bas med en spole, tanken var ju god, och det funkade. Vet inte om det blev skillnad, men steget blev varmt) Jag förstår varför den gick i protection mode när man ändrade filtret.

1. Hur ska jag koppla?
2. Kommer samma sak hända mig med den nya basen, eller kommer det att funka fint?

- Just because I don't care doesn't mean I don't understand -

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
7 september 2006
Hej, brygga steget och kör en spole på varje kanal... Gör detta om du ahr 4 eller 2 ohms spolar...

Sök