jag har precis monterat såna på v70n fram med sänksats dock så har jag nu kapat den. Men försäljaren sa att sach dämparen skulle vara bättre väghållning än R modellen. Och då har jag en vanlig diesel. Och de märktes skillnad från dom orginal gas som satt fram innan.
Sachs Advantage funkar rätt bra på en gammal Vofflo, kör med såna tillsammans med sänkfjädrar. Gått ungefär 1400mil med dom nu, funkar ju bra, bättre än dom innan. Men ska uppgradera. Tycker dom är lite för mjuka ibland, niger lite mycket när man bromsar fram. Iofs är säkert hårdheten olika till olika bilar. Funkar väl till normal körning
Du kan ju kika på GE Motorsports spanska Lip Mesa gas-stötdämpare som ska vara lite 'hårdare'.
Okej, tack. Vi säljer LIP dämpare med men ej till min bilmodell tyvärr. Frågan är om jag skall skruva på dessa Sachs och hoppas på att det blir bra eller om jag skall bita i det sura äpplet och ta Bilstein för dubbla pengarna istället som jag VET blir mer än bra...
Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Skall sitta på min Saab 900 -92. Fjädrar som sitter på idag ser ut att varit med från -92 (kanske de inte har men det ser fan så ut) Dämparen högerfram läcker så bilen "gungar diagonalt" nu. Väldans otrevligt...
"För hård" kan väl knappt stötdämpare bli enligt mig men eftersom bilen används dagligen kanske det är bra om det fjädrar lite i vart fall. Går änna å drar på bytet, skulle gjort det idag men monterade alu-intercooler och flyttade bak batteriet istället. Får la se om det blir av imorgon.
Är lite för hög nu med så lite lägre skulle inte vara fel...
Senast redigerat av MrTurbo (19 juli 2008)
Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Okej Skrev ju i den gamla tråden att Saab och BMW-ägare var nöjda med Advantage-dämparna, sökte väl igenom ett par forum innan jag skrev det (kanske finns nåt på STCS?) Stämmer säkert bra.. men är väl inte så många som jämför olika dämpare (dom sitter ju helst där i 10 år ändå ).
Blev trevlig skillnad med Jamex sänkfjädrar och Advantagedämpare på min Vofflo. Gamla grejerna hade ju bara gått 12700mil (19år).. men nån dämpare bak hade läckt lite osv.