3323
Sök

Bmw 325 e36 -93, drar inte som den ska...

38 Inlägg
3 december 2009
Trådstartare
dawwe skrev:
Sunndinn: Vilken tur att du hitta vanosen:)! Jag har själv precis fått tillbaka min E36 328 Touring från "verkstaden". Hade en felkod på kamaxelsensorn som inte gick att återställa, återkom hela tiden. Sensorn var ny från motornord, visade sig att den var trasig! Meken satt i en bättre beg sensor, redan nu KÄNNS bilen starkare på lägre varv,blir intressant att se om den orkar upp i samma toppfart som 325:an gjorde, vilket den borde, tidigare stoppa den vid ca 225 på GPS (med 235/45 17)

Kanske borde felsöka min jag med då!
Tack för all hjälp och jag tror den fixar det big_smile

Nothing is impossible

38 Inlägg
3 december 2009
Trådstartare
Darkie skrev:
bytade också kamaxelgivaren, när jag hade samma diagnos. Sen gick den som den skulle igen.

Men gör ett diagnostest och kolla så inget mer än sönder när du ändå är igång. Fick fram lmm, kamaxelgivare när jag gjorde detta. Görs på dem flesta verkstäder för nån hundring, rekommenderar dock en bmw verkstad. eller mekonomen verkstad. mvh skog

*edit*

Om du nu har ryckt lmm kabeln som någon skrev du skulle göra så har du fått en felkod. Så radera alla kör en sträcka på några km och felsök igen. Men det vet säkert dem som hjälper dig. Andra gången ser du ialf vilket som är kasst eller ej. Så det inte bara legat kvar i systemet.. Dra aldrig LMM kabeln om du frågar mig och duktiga mekaniker som hjälpt mig när jag hade samma problem. Kommer lägga sig i datorn som ett fel och den kommer aldrig fungerar fullt ut tills du raderar felkoderna igen.

Då borde jag göra ett diagnostest!
Hur mkt kostar en kamaxelgivare att byta ?

Nothing is impossible

...has left the building...
4 474 Inlägg
3 december 2009
Sensorn från motornord kostade ca 600, men den funka ju inte så...Själva bytet är enkelt, det svåra är att få isär dess kontakt från bilens motorhärva, sitter mitt under insuget...Men som sagt: Läs av felkoderna först.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

38 Inlägg
4 december 2009
Trådstartare
Ska fixa det , tack smile

Nothing is impossible

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
4 december 2009
Jag har då inte fått några felkoder som lagrats i mina e36or. och jag har ryckt ur lmm många gånger. och även många gånger när bilarna varit igång.

Kan dock inte garantera att det är lika dant på din men jag har inte haft problem.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

...has left the building...
4 474 Inlägg
4 december 2009
Sunndinn: Har kört 328:an lite mer nu, (den med kamaxelsensor trubblet) den är mycket starkare på låga varv med den fungerande sensorn:)! Innan var den ungefär som min 325i -93, nu skulle 325:an inte hänga med. Återstår att se vad som "hänt" med toppfarten, kanske att det blir nån km/h till iaf...
Senast redigerat av dawwe (4 december 2009)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

38 Inlägg
5 december 2009
Trådstartare
dawwe skrev:
Sunndinn: Har kört 328:an lite mer nu, (den med kamaxelsensor trubblet) den är mycket starkare på låga varv med den fungerande sensorn:)! Innan var den ungefär som min 325i -93, nu skulle 325:an inte hänga med. Återstår att se vad som "hänt" med toppfarten, kanske att det blir nån km/h till iaf...

Härligt att höra dawwe! Det är vridet man är ute efter (;
Men alltid kul med en toppfart , kom gärna in med edit och skriv toppfart smile

Nothing is impossible

Sök