3273
Sök

[Byta reg skylt] Audi A6 -97

87 Inlägg
3 december 2009
Trådstartare
@nDerS skrev:
Borra ur både skruv och "muttern" på insidan av luckan, sen sätter du i mutternitar (biltema art.nr 12-953) istället för skruv mutter och bricka. Så har jag gjort på min bil, håller både tätt och blir mycket enklare att byta skylt än att hålla på och jävlas med mutter på insidan smile Den mutterniten är istället för "muttern" som sitter där original, och den är i alu så kommer inte rosta. Sen är det bara o skruva dit skylthållaren med förslagsvis rostfri skruv smile

MVH
Anders

det där låter ju otroligt lätt smile får hinna förbi biltema innan de är hockey på tv :p
tack för hjälpen smile

1 801 Inlägg
3 december 2009
Såg ut precis likadant på min polo. Vart till att borra ur hela skiten och sen skruv och mutter! smile

87 Inlägg
6 december 2009
Trådstartare
Hallå igen, nu har jag fått loss skallarna, dessverre sitter själva skruvarna kvar och går inte få grepp om dom.

Eftersom bagageluckan ser ut som så att de först var skruv + bricka -> plast yttre lager, mellanrum med en mutter i, och sen plåtkarossen med en gängad hylsa på utsidan. Låter väldigt konstigt och är svårt o förklara exakt hur de ser ut. Ska försöka måla en bild

https://www1.garaget.org/gallery/archive/131845/813951_zrxxvq.jpg
Skruven till nummerplåtshållaren.

Bilden ser för jävlig ut men hoppas de ger en bättre bild än min värdelösa beskrivning med ord :b

Sök