4245
Sök

pioneer tsw-306dvc eller gas silver?

Jajjemen!
1 512 Inlägg
4 september 2006
Trådstartare
Kommer snart få ett Dls ca41 steg. för dom som inte vet så är de ett 4 kanals steg.
de ligger på 4x70 rms eller 2x200rms.

Har tänkt att ha ett par 6x9 på två av kanalerna, och brygga dom andra två till en bas.

Men frågan är vilken bas ja ska ha, en Pioneer tsw-306dvc 2x4ohm 400rms eller en Gas silver 4ohm 200rms.

Vilket tror ni spelar bäst?

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

116 Inlägg
4 september 2006
Jag har själv Pioneerén och den spelar riktigt bra faktiskt.. den är inte installerad än men jag har hört den på andra ställen och den är mkt bra i den prisklassen..

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd=)

Jajjemen!
1 512 Inlägg
5 september 2006
Trådstartare
jo ja vet smile har fyra sånna i 745an.

Men vilken av dom två basarna tror ni kommer spela bäst med de steget?

21 761 Inlägg
5 september 2006
Steget får bara belastas med lägst 4 Ohm om du bryggkopplar det. Då kan du inte utnyttja Pioneerbasen ordentligt i så fall.

Jajjemen!
1 512 Inlägg
5 september 2006
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Steget får bara belastas med lägst 4 Ohm om du bryggkopplar det. Då kan du inte utnyttja Pioneerbasen ordentligt i så fall.

Näe ja misstänkte de. men Gas basen är de bästa då?

Edit: men om ja kopplar så här då?

http://www.geting.se/image.php/4019-sfh.JPG
Senast redigerat av Manne (5 september 2006)

592 Inlägg
6 september 2006
Om jag tänker rätt nu så blir det där 8 ohm, och då får du inte ens ut hälften av den effekt du får ut om du kopplar i 4 ohm. Själv har jag hört mycket gått om Pioneer TS-W306c basen och har själv beställt 3 stycken som borde komma nu vilken dag som helst.

2much.fi
Accessories for your DSLR

Jajjemen!
1 512 Inlägg
6 september 2006
Trådstartare
Slaktarin skrev:
Om jag tänker rätt nu så blir det där 8 ohm, och då får du inte ens ut hälften av den effekt du får ut om du kopplar i 4 ohm. Själv har jag hört mycket gått om Pioneer TS-W306c basen och har själv beställt 3 stycken som borde komma nu vilken dag som helst.

Näe men de står ju att förstärkarbelastningen blir 4ohm.. aja får väl testa å se vilken som blir bäst.

Jo de är bra basar för dom pengarna, ja är nöjd med mina iaf

88 Inlägg
6 september 2006
Tänk på att du måste ha kraft nog i steget att kunna driva basen optimalt.
Bättre att ha en "billigare" bas som du kan driva fullt ut än att skaffa en som är "dyrare" men som du inte kan driva med full kontroll. Kolla vilken som är som är mest lättdriven dvs har högst känslighet i db då du behöver mindre effekt från steget för att få ett bra och högt ljud då.

"Remember, No Stairway"
Kolla in projekttråden på:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=80718

24 Inlägg
7 september 2006
Jag hade valt en TS-W306C istället för en DVC då har du bara e spole på 4 ohm, skulle tro att den spelar bättre än GAS basen trots att den är lite "tyngre" att driva.

Jajjemen!
1 512 Inlägg
7 september 2006
Trådstartare
Men ja ska inte köpa nåra basar.. har dom redan sen tidigare. Ja bara undrade vilken som skulle spela bäst.
Idag har ja iaf testat med Gas basen, å de får duga i vinter. Tack för svaren!

Sök