3064
Sök

Vill börja lära mig om bilar och sånt men har ingen erfarenhet, HJÄLP!

1 482 Inlägg
11 december 2009
Som ett exempel så finner du tex mycket delar till BMW här:
http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs … /index.php

Men börja med att demontera motorn på volvon så du fattar lite hur det fungerar.

BLT Service
Theracords Music Label

www.LynxTalk.se
420 Inlägg
11 december 2009
Vad menar du med en grym bil? En gammal jänkare med en 3-400hk original hittar man ganska lätt, och det är inga större problem att skrämma upp den till 500+hk om man har tid och pengar. Det blir säker en grym bil, men inte på någon bana iaf...

Skruvar hellre i skotrar!
www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!

4 005 Inlägg
11 december 2009
Själv lärde jag mig mest genom att söka på how stuff work typ. finns massor av sådana sidor. Så kan man ta växellådor. motorer osv. Det mesta är på engelska men med en ordlista bredvid skärmen så är det löst. Så kan man se trevliga animeringar osv.

Sen läsa de klistrade trådarna tex hur man trimmar sugmotorer m.m.

Även alla projekt alla tar och tar bilder osv har lärt mig mycket.

Sist när jag undrade vad ett stag hette vid hjulet så tog jag enkelt skruvat.se med laptopen och jämförde bilder och hittade rätt. smile

15 Inlägg
13 december 2009
Trådstartare
Tack alla som har svarat och de flesta inläggen har verkligen varit värdefulla, jag har gjort en lista hur jag ska börja:)

Fixa garage, köp 240, börja mecka lite grundligt och läsa mkt, tidningar, haynes böcker, osv.
men ja ska börja med att fixa upp den till 200-300 hk efter jag lärt mig mkt, kanske går över om jag kan mkt och har pengar till det:P

men  som sagt, tack för alla råd och inlägg, verkligen användbart, ska kolla andra trådar här nu på garaget:D

15 Inlägg
13 december 2009
Trådstartare
Men när jag gjort allt detta och vill köpa lite vassare grejer till 240:n, vilka sidor ska jag vända mig till att köpa?

47 Inlägg
13 december 2009
tycker att du fått nog med information för din kunskapsnivå.   nu är det bara att skrida i verket köp din 240 och börja riva lite smått å gott, inget för stort då lessnar du fortande än kvickt oftast.

mer svar vid detta lag leder till fler frågor som inte kommer hjälpa dig nånting just nu då du förmodligen inte kan fatta vad alla svar betyder.

så köp dig en handbok till bilen och läs på trådar och internet samt meka mycket i din bil

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
13 december 2009
det hade varit intressant om du ville lägga upp en projekttråd sen när du införskaffat din volvo så man kan följa va du gör med den smile så kan du lägga upp bilder när du stöter på problem och enklare få hjälp smile

MVH Fredrik

Sök