3837
Sök

Problem med volvo 850 -92(FILM)

878 Inlägg
21 oktober 2009
Trådstartare
Hej.
har ett problem med bilen nu.

Vi bytte topplock på bilen och efter det vart den död i 2 dagar och efter 2 dagar startade den som vanligt men avgasröret och grenröret läckte som fan, så vi fixade igår så det inte läcker och nu vill den knappast starta.
Jag fick igång den idag en gång, och då gick den jätte bra, inga alls problem bara dålig tomgång men jag vet varför den har det å inget med det att göra. Så nu vägrar den starta för andra gången, helt död asså, man hör att den försöker som fan och motorn skakar och man ser att varven håller på gå upp men den orkar aldrig gå igång helt.
Någon som har någon alls idé ?

Den får bensin, den får tändning.

HÄr är en film på det.
Ni bör se hela om ni tittar.
Den är ju inte helt död man hör att den försöker gå igång och att den är på gränsen till slut.
http://www.youtube.com/watch?v=WmFHFk4IaNk

MVH
Jonas.L
Senast redigerat av ejon_850 (22 oktober 2009)

All The best
MVH
Jonas .L

Bilmekaniker
235 Inlägg
21 oktober 2009
Stopp i katten kanske? kommer det ut några avgaser där bak när du kirrar?

878 Inlägg
21 oktober 2009
Trådstartare
Det är ju isåfall rätt konstigt om det nu skulle vart stopp i katten?, att den starta 1 gång idag:p och gick jätte bra :p i varven osv.

Innan vi fixade läckage i avgasröret och grenröret så starta den ju som vanligt bara att det lät som fan osv:P
MVH
Jonas.L

All The best
MVH
Jonas .L

1 043 Inlägg
22 oktober 2009
Varmkörde du när det läckte?
Annars kan det vara stiften som är sura.

878 Inlägg
22 oktober 2009
Trådstartare
Grejen är ju att ja tog loss stiften igår och torka dom och gjorde dom varma så starta den efter en stund, men nu vägrar den göra det längre, testat flera gånger.

All The best
MVH
Jonas .L

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
22 oktober 2009
den kan ju fortfarande vara sur, ur med stiften (och ryck gärna tändspolen) kör några varv på starten för att verkligen blåsa den torr, blår ur stiften riktigt med tryckluft, prova igen...

annars så undrar jag ifall den verkligen får soppa? hur vet ni det? stinker den soppa som fan när ni provat en stund? - ännu ett tecken på att den är sur...

hur leker du med gaspedalen under det försöket du spelade in? trots att man aldrig skall göra så (men din katt är nog tämligen sliten ändå) så kan man väcka en sån halvt om halvt motor genom att ge ytterst lite gas under startförsöket...

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
42 Inlägg
22 oktober 2009
BYT stiften!

878 Inlägg
23 oktober 2009
Trådstartare
Ska testa byta stiften imorgon, Det stinker bensin när jag försökt ett tag gör det.
Har testat både utan gas och med lite gas.

Mer hjälp?
Ska testa detta imorgon:)
Tackar jätte mycket
//
Jonas.L

All The best
MVH
Jonas .L

219 Inlägg
25 oktober 2009
Tycker det låter som om du inte har något komp i den.Och då frågar jag dig,har du bytt oljefilter i den.Och isf vad köpte du för filter?En del pirat filter har dålig backventil.Och då tar det ett bra tag innan de har fåt upp tryck igen,och först då öppnar den för bensinen.
Senast redigerat av AnderL (25 oktober 2009)

Kostar att ligga på topp

7 Inlägg
14 december 2009
känner igen detta, har varit likadant med min 93:a, kopplade ur batteriet och databoxen, sen om problemet kvarstog, tryckte jag ner gaspedalen snabbt och intensivt flera gånger ända tills den startade och då funkade de:) testa och trycka ner gaspedalen snabbt flera gånger, ungefär som när du är otålig och väntar på någon å stampar med foten typ..vet inte om det är så bra formulerat haha;) men detta borde funka:)

Sök