22 december 2009
Trådstartare
Tänkte byta till 710N dumpventiler på min Audi 2.7t och då såg jag att den textilomspunna vakuumslangen som går mellan ena dumpventilen till de lilla t-korset var sliten och gick sönder när jag monterade bort den gamla dumpventilen.
Så glad i hågen vandrade jag till min lokala vag handlare och frågade glatt vad en så fånig liten 15 cm lång å 9 mm bred slangstump skulle kosta, och jag höll på trilla om kull när jag fick veta att priset var 550:-!!
Fast då var den 170mm och skulle kapas till 155mm, numret på slangen är 06A145718H.
Det är ju drygt 3 kronor per millimeter slang, vilket innebär att bara biten jag skulle kapa bort och kasta kostar mig 50:-
Så nu är jag på jakt efter ett lite mer humant alternativ..
Jag har inte lyckats hitta någon textilomspunnen vakuumslang på metervara, däremot har jag sett att det ingår i nästan vart och vart annat torbokit som säljs.
Den enda textilomspunna slang jag kan hitta är bränsleslang som finns i rätt dimensioner, går den att använda eller blir det helt fel?
Den slang jag tänker på är Gates 4324-10051 med förstärkt textilväv. Tål glykol, bensin, disel och olja. Temperaturskala mellan -35 till +100 grader. Klarar tryck upp till 0,6 MPa.
Senast redigerat av Mr_Smurf (22 december 2009)