Elbilar/miljöbilar, när kan du tänka dig köpa en?

FYeah Avstängd
10 februari 2009 · 103 Inlägg

När sverige ger mig en Zonda F som går på batterier med 1000hk och man kan köra i oändlig tid och däcken kan inte förminskas under burn^^ och bromsarna ska vara vatten som sprutar så det blir ett motstånd så får man inte glömma att bilen ska vara blå med rosa PIMP lödd innuti:)

FYeah Avstängd
10 februari 2009 · 103 Inlägg

Rojpen skrev:
aldrig någonsin jag skulle kunna köra elbil.. är ju totalt knäpp tyst bil fan, skulle ju somna direkt å ha hög musik hela tiden är ju inte direkt ett alternativ för då kommer det dra ännu mer el å ja man måste köa ljud hmm nä bensin eller e85 så får man ju iaf ett motorljud osv.

Ajusste fan dom låter ju inget aja men då ska min bil ha burkar vid däcken så det brummar som en 2 takts moppe på 50 cc wrumm wrumm

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
10 februari 2009 · 1 948 Inlägg

Elbil kan vara något, men då krävs följande av mig.

Inte sämre prestanda än dagens genomsnittsbil (ca 200km/h topphastighet)
Du ska komma ungefär 50-60 mil på en laddning.
Laddningstiden ska vara kort, bara någon/några timmar. alternativt att bilen laddas när man kör.
ett bra batteri som klarar många många tusen mil innan det är utslitet(20 000mil kanske?)
Inte allt för dyr att köpa.

Senast redigerat av AcesHigh666 (10 februari 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Corvair65 Stolt pappa
10 februari 2009 · 161 Inlägg

En liten elbil att pendla genom stan med vore inte fel. Annars väntar jag på bränsleceller.

JonB
10 februari 2009 · 145 Inlägg

"Elbilar/miljöbilar, när kan du tänka dig köpa en?"

När det finns en bra och relativt "billig" motorkonvertering till Jaggan... År 2020???

"Jaguar är en dröm man bara äger en gång..."
R-efined
10 februari 2009 · 152 Inlägg

säger som många andra batterirer är inte framtiden och mitt svar på frågan är att jag aldrig tänker köpa en el-bil!

Sushikocken Sleeper
10 februari 2009 · 3 084 Inlägg

Aero EV (ultimate) elbil http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_m … 499464.ece 0-100 2,5sekunder smile när en sån kostar 200lax så går jag till banken och betalar av med studielån...

Senast redigerat av Sushikocken (11 februari 2009)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Dawe_A Den är inte stor, men den är söt.
11 februari 2009 · 820 Inlägg

När bensinpriset sticket så sticker även jag (till staterna, eller något annat land ner mot egypten / dubai) Och fortsätter köra på bensin i iaf 30 år till!

Med handen på hjärtat!

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com
BMW 325 / M3 "M3 inside." (1992)
BMW M5 3.8 (1992)
BMW M535i "hajen" (1986)
beta
11 februari 2009 · 804 Inlägg

Finns bara två saker som gör att jag inte skaffat elbil.
#1 priset, eldrivna bilar är i regel runt dubbelt så dyra som samma bil med bensinmotor (ariel atom vs teslan)
#2 Bostadsrättsföreningen har idag inga laddningsstolpar på parkeringsplatsen här nedanför.
När priset är på en human nivå och jag har möjlighet att ladda nästan gratis hemma så finns där inte längre anledning att köpa bensinbilar.
Dagens elbilar klarar sig runt 20-40mil på en laddning vilket är mer än nog för mig.
Att de oftast är små och inte har plats för massa last gör inte heller så mycket, stora saker köper man med hemleverans och det är billigare att hyra en större bil en dag än att betala bensin till en stor bil hela tiden.
Så jag väntar i stort sätt bara på att de ska sjunka i pris. smile

Senast redigerat av beta (11 februari 2009)

twin_cam Smålänning
11 februari 2009 · 7 877 Inlägg

Skulle kunna ha en Elbil förresten. Konstruera den med luftfjädring och sätt en fyrcylindrig kopmressor direkt på vevaxeln eller med utväxling så får man motorljud också, samtidigt som den adaptiva luftfjädringen ger en bra komfprt och väghållning smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
ChriZtoffer GAS democar 2018!
11 februari 2009 · 8 744 Inlägg

Jag skulle absolut kunna tänka mig en elbil! Gärna tex en Tesla eller liknande med lite prestanda. Jag åker sällan längre sträckor och har inga större behov att lastutrymme. Kan ladda bilen över natten i eluttaget hemma (3-fas om det behövs också). Enda problemet med dagens elbilar är väl priset som jag ser det. så när dom kommer ner i pris och får bra prestanda så kan det mycket väl bli ett bilbyte!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
klimpan
11 februari 2009 · 2 600 Inlägg

kan tänka mig att köpa en etanol bil nån gång smile finns ju rätt stort ut bud på det nu och flera e85 pumpar .  så ja kan nog bli en saab me etanol sen=)

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
johan740_89
11 februari 2009 · 367 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
Elbil kan vara något, men då krävs följande av mig.

Inte sämre prestanda än dagens genomsnittsbil (ca 200km/h topphastighet)
Du ska komma ungefär 50-60 mil på en laddning.
Laddningstiden ska vara kort, bara någon/några timmar. alternativt att bilen laddas när man kör.
ett bra batteri som klarar många många tusen mil innan det är utslitet(20 000mil kanske?)
Inte allt för dyr att köpa.

Skattebefriad!

Mitsubishi Pajero "Toyo Tires" (2010)
Suzuki Sj413 samurai "Zook" (1985)
mugenaishou Benz fan
25 december 2009 · 17 Inlägg

"Elbilar/miljöbilar, när kan du tänka dig köpa en?"
tja .... inte en chans i helsinki-.-
har inte mycket mot elbilar förutom
1.inget motorljud...
2.ingen körglädje
3.laddtiderna ..(skulle inte kunna tänka mig någon form av miljöbil förutom biodiesel)
4.sen är det personligt ochså.. blev påkörd av en toyota prius-.- skulle gå till bussen på morgonen
(han hade inga lyktor på heller) men iallafall så gick jag över vägen ..(kollade åt båda hållen och såg ingenting.) dessutom brukar jag lyssna efter motorljud. men jag hörde ingenting... o precis när jag började gå över gatan så hörde jag däckknaster. sen såg jag ett par väldigt svaga lyktor.
och *pang* ... han stannade inte eller någonting... fick bara några blåmärken och skrapsår + att jag hostade upp lite blod... men annars va de inga större fel på mig. så sen dess gillar jag inte prius...
och min mossas kompis morsa körde en gasbil .. hon tankade på en bensinmack i närheten av deras hus och sen exploderade bilen när hon var på väg därifrån.
5.dom är för det mesta fula ...(prius ser ut som en datamus)
6.man kan inte köra långa sträckor
7.dom är tråkiga.. om en elbil klarar att köra rallycross . då är jag imponerad
8.sen är jag inte särskilt oroad över miljön .. experterna sa "om detta med global uppvärmning fortsätter så kommer vattennivån i haven stiga med hela 10cm ... ... hjälp-.-


jag tror att jag håller mig till min nissan sunny^^
men biodiesel verkar ganska bra. när dom börjar sälja det så skaffar jag en stor pick up o installerar en duramax dieselmotor^^ annars kommer jag inte göra något

Dream it, Build it, Drive it
Emilius Avstängd
25 december 2009 · 1 714 Inlägg

balenoglx98 skrev:
8.sen är jag inte särskilt oroad över miljön .. experterna sa "om detta med global uppvärmning fortsätter så kommer vattennivån i haven stiga med hela 10cm ... ... hjälp-.-

10cm innebär att flera länder kan försvinna under vatten,
tror de va ögrupperna vid maldiverna eller nåt sånt som skulle försvinna totalt?

Om det nånsin händer är ju en annan femma, man har ju hört att de aldrig kommer bli riktig snöig vinter igen pga. globala uppvärmningen, nu har de väl fallit nån meter eller två iallafall i år och mer är på g..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang