4415
Sök

Audi a6 2.5 tdi - 00

85 Inlägg
26 december 2009
Trådstartare
Glödlampan började blinka då jag körde efter kallstart och en plogsväng med bilen så att säga.. Vet att bilen då går in i något sorts nödsystem ja bla bla. Kan det vara att bränslet frusit lite och den fått för lite ? för efter att bilen stått ett tag slutade den helt att starta och vi tvingade igång den med startgas och hällde ner lacknafta i tanken. Sen slutade den att blinka? Har man pajjat hela meningen med nödsystemet nu eller var det kanske bara en ispropp?

528 Inlägg
26 december 2009
Lill_kiss skrev:
Glödlampan började blinka då jag körde efter kallstart och en plogsväng med bilen så att säga.. Vet att bilen då går in i något sorts nödsystem ja bla bla. Kan det vara att bränslet frusit lite och den fått för lite ? för efter att bilen stått ett tag slutade den helt att starta och vi tvingade igång den med startgas och hällde ner lacknafta i tanken. Sen slutade den att blinka? Har man pajjat hela meningen med nödsystemet nu eller var det kanske bara en ispropp?

Hu?  Jag tror att det skulle hjälpa dig väldigt mycket om du tog dig tid att skriva bättre svenska.

Vid en snabb sökning på google verkar det som att dieselbilar kan få vissa problem vintertid om det blir för kallt.  I norrland verkar det inte helt ovanligt att de häller i ngn tillsats i bränslet av just denna anledningen. Vad för tillsats som är lämpligt (ska smörja soppapump etc, annars kan den gå sönder?) tänker jag inte säga för jag vet inte.  Det är mycket bättre att du ringer en audi-verkstad och frågar dem. Det är ju deras bil och en snabb fråga hinner de med gratis såvida du kan ställa frågan med normal bruklig svenska.

Tilläggas bör att jag kör Volvo C30 1.6D och den hade inga som helst problem med kylan nu i veckan men då har jag dieselvärmare som förenklar livet något fruktansvärt. smile

Sök